MidvinterSchema V.52-4 2020-2021

Nu är det dags att boka sig en plats till vårt populära Midvinterkort då du får träna HUR mycket du vill på VAD du vill under fem veckor.
Under veckorna 52-3 erbjuder vi ett MIDVINTERKORT till förmånligt pris.
Detta kort är perfekt för dig som vill prova på våra olika träningsformer men är också toppen för dig som redan är biten och vill träna flera gånger i veckan. 

Drop IN
Om du inte har Midvinterkortet så går det också att komma som Drop IN. 
Ingen förbokning krävs, de som har Midvinterkortet har förtur till platser och vi har begränsat antalet platser i studion pga COVID-19. 
Viktigt att du läser igenom informationen och våra trivselregler inför första tillfället.

Erbjudande
-100 kr för prova på första gången för helt nya 
-Kom 2 nya och betala för 1 
OBS! Gäller endast för dig som är helt ny på preBALANS 

Läs noga igenom våra trivselregler inför första tillfället.
Läs klassbeskrivningarna nedan efter schemat. 
Schemat varirerar varje vecka så att du har möjlighet att verkligen prova på så mycket som möjligt av vad vi erbjuder. 

Klicka på "Boka-symbolen" här nedan för att boka dina platser och läsa mer information.

V.52 21-27 december 2020

Måndag
21/12

Tisdag
22/12

Onsdag
23/12

Torsdag
24/12

Fredag
25/12

Lördag
26/12

Söndag
27/12
09.00-10.00
Yoga 
09.00-10.00
TRX Pilates
 
09.00-11.00
Julotte Yoga 
& Chanting 
OBS!
Denna klass bokas 
separat och ingår inte i Midvinterkortet!
Du kan även delta LIVE hemifrån
VILA 09.00-10.30
PranaFlowYoga
 
VILA

17.00-18.30
Yoga med vikter
 


 


V.53 28 december 2020-3 januari 2021

Måndag
28/12

Tisdag
29/12

Onsdag
30/12

Torsdag
31/12

Fredag
1/1

Lördag
2/12

Söndag
3/12
09.00-10.00
SamaYoga 
09.00-10.00
Pilates med gummiband
VILA 09.00-10.30
Yoga med vikter
VILA

17.00-18.15
YinYoga
med bollar

17.00-18.00
Pilates Rulle 


V.1 4-10 januari 2021

Måndag
4/1

Tisdag
5/1

Onsdag
6/1

Torsdag
7/1

Fredag
8/1

Lördag
9/1

Söndag
10/1
09.00-10.00
YinYoga
09.00-10.30
Yoga med vikter
VILA VILA

17.00-18.30
Yoga & Chanting

16.30-17.30 
Pilates Boll


 
17.00-18.00
PT Grupp
Bastubad efter


V.2 11-17 januari 2021

Måndag
11/1

Tisdag
12/1

Onsdag
13/1

Torsdag
14/1

Fredag
15/1

Lördag
16/1

Söndag
17/1
09.00-10.00
TRX Pilates
09.00-10.00
SamaYoga
VILA VILA

16.30-18.00
YinYoga
med bollar

17.00-18.00
Pilates Gummiband
17.00-18.00
PT Grupp 
Bastubad efter


V.3 18-24 januari 2021

Måndag
18/1

Tisdag
19/1

Onsdag
20/1

Torsdag
21/1

Fredag
22/1

Lördag
23/1

Söndag
24/1
09.00-10.00
Yoga
09.00-10.00
Pilates med Boll
 
VILA VILA

17.00-18.30
YinYoga 

Meditation

17.00-18.00
Pilates

17.00-18.00
PT Grupp
Bastubad efter

Klassbeskrivningar

Pilates
Pilates är en skonsam och effektiv träningsform för dig som vill ha en starkare, smidigare och mer välbalanserad kropp. Pilates stärker magen och stabiliserar därmed ryggraden. Tekniken ger bättre hållning, löser upp muskelspänningar och återger kroppen dess naturliga rörelsemönster, vilket ger en ökad känsla av välbefinnande. Pilates är en lugn och kontrollerad träningsform med både statiska och dynamiska rörelser. Rörelserna är metodiska och själen ges utrymme. Vi anpassar i gruppen och utefter nivå så gör vi Pilates på matta, med vikter, stor pilates boll, pilates rulle, pilates ring och TRX.  Pilates utövas med pilates strumpor på fötterna.
Nivå: Nybörjare - Avancerad

PT Grupp
Tonvikten ligger på kroppens kärna (Core). Buk och ryggmuskulaturen kommer att få sig en riktig utmaning. Vi tränar flera muskler samtidigt i övningar som inkluderar stabilitet, balans, koordination, rörlighet,spänst och kondition. Träningen sker i cirkelfom. Ta med en handduk att ligga på, vattenflska. Träningen sker i bra skor och en bra sport-BH. Vi är antingen på utegymmet i Maria Park eller i studion. 
Efter badar vi bastu kl 18.30-20.00
Nivå: Nybörjare - Avancerad

YinYoga 
YinYoga som är en passiv yogaform, i motsats till våra andra yogaklasser som då är mer yang, som står för den dynamiska och aktiva formen av yoga.  Under en klass håller man positionerna i ca 3-20 minuter med helt avslappnade muskler. I Yin Yoga fokuserar man på kroppens bindväv, leder och ligament. Bindväv runt ben, leder och organ stretchas för att ge ökad rörlighet. Då positionerna hålls under en längre tid är Yin Yoga en bra närvaroträning, att vända uppmärksamheten inåt och att låta allt vara precis som det är. Yin yogan stillhet främjar utveckling, renar energi blockeringar och ökar cirkulationen. Yin Yoga är ett bra komplement till yang yoga/dynamisk yoga och är meditation med djupa stretchar där vi använder oss av positionen för att komma djupare in i kroppen och inte kroppen för att komma djupare in i positionen. 
FasciaYoga med bollar, block, rulle blandar vi in mer eller mindre i Yin övningarna.
Nivå: Nybörjare - Avancerad

Yoga
På denna klass förklaras alla positioner (asanas) i detalj och korrektioner görs.
Klassen är baserade på Anusara yoga och dess universella "Principles of alignment" (grundprinciper i biomekanik).
Biomekanik är grunden - vi placerar kroppen optimalt i varje position för att sedan utforska och fördjupa positionen med andetaget och närvaro i kropp och sinne. Stor vikt läggs vid teknik, koncentration och inre fokus. På denna nivå behövs modet för att prova handstående, huvudstående, brygga och skulderstående. Klasserna inleds och avslutas med chanting (mantrasång). Varje klass avslutas med nedvarvning, yogisk djupavslappning (savasana) samt kort meditation (dhyana). 
Nivå: Nybörjare - Avancerad

Yoga med vikter
Ett Yogapassa för dig som är van utövare och kan grunderna i din yoga och nu är redo för nya utmaningar. Högt tempo som utmanar konditionen, bra core övningar och vi använder fria vikter för en ökad styrka, smidighet och roliga utmaningar. 
Nivå: Avancera

PranaFlowYoga
En flödande dynamisk och utmanande klass där positioner länkas samman i ett flöde. Extra fokus på övningar där vi bygger styrka.
Klassen avslutas med sittande asanas och savasana.
Nivå: Avancerad

SamaYoga
Att börja dagen med att yoga är det traditonella sättet att utöva yoga på. Du har glädje av effekten av yogan resten av dagen. 
Mjuka och lugna rörelser för att väcka kroppen optimalt. Varje session inleds och/eller avslutas med andningsövningar (pranayama). 
Hjärtöppnande mantran och mantran även i solhälsningen.
Nivå: Nybörjare - Avancerad

MediYoga
Medicinsk yoga är en mjuk yogaform med andnings- kroppsövningar och meditation. Denna yogaform är anpassad för alla, oavsett ålder och fysiska förutsättningar. Förutom att minska och förebygga medicinska problem upplever de flesta deltagarna en större medvetenhet, stabilitet, ökad rörlighet, lugn och harmoni. 
Nivå: Nybörjare - Avancerad