Sommarschem veckorna 25-33 2022

Nu är det dags att boka sig en plats till vårt populära SOMMARKORT då du får träna HUR mycket du vill på VAD du vill under hela nio veckor detta året.

Detta kort är perfekt för dig som vill prova på våra olika träningsformer men är också toppen för dig som redan är biten och vill träna flera gånger i veckan till ett mycket förmåligt pris.
Vid fint väder är samtliga klasser utomhus i vår utomhusstudio och lördag morgon är på stranden med yogafrukost efter. Sommaren 2022 kommer vi också erbjuda en del utomhusklasser i parkområdet i MariaPark.

Utomhus studio
Endast en trappa upp från vår studios underbara innergård finns vår utomhusstudio. En plats mitt i city med endast himlen som tak. Så fort vädret tillåter håller vi våra klasser här.

Drop In
Om du inte har sommarkortet kan du komma som Drop In på några av klasserna och du ser vilka under Drop In och där förbokar du dig.  

Schema
Schemat varirerar varje vecka så att du har möjlighet att verkligen prova på så mycket som möjligt av vad vi erbjuder.
Vi jobbar på schamt och ändringar kommer ske och aktuella schema för sommaren kommer upp närmare sommaren.

Klicka på "Boka-symbolen" här nedan, så kan du läsa mer specifikt om kurserna och se pris, lärare och annat att tänka på. Här kan du också göra din bokning.

V.26 27 juni - 3 juli 2022

Måndag
27/6

Tisdag
28/6

Onsdag
29/6

Torsdag
30/6

Fredag
1/7

Lördag
2/7

Söndag
3/7
      Online .  09.00-17.00
Yoga Immersion
09.00-17.00
Yoga Immersion
09.00-17.00
Yoga Immersion
09.00-17.00
Yoga Immersion
09.00-17.00
Yoga Immersion
09.00-17.00
Yoga Immersion
                 09.00-10.00
SamaYoga
08.30-09.45
StrandYoga
med frukost efter
                
18.00-19.00
Pilates
18.00-19.15
YinYoga
Online Online

V.27 4 juli - 10 juli 2022

Måndag
4/7

Tisdag
5/7

Onsdag
6/7

Torsdag
7/7

Fredag
8/7

Lördag
9/7

Söndag
10/7
09.00-10.00
Pilates

 
Online Online 08.30-09.45
StrandYoga
med frukost efter
18.00-19.30
AnusaraYoga
Online Online

V.28 11 juli - 17 juli 2022

Måndag
11/7

Tisdag
12/7

Onsdag
13/7

Torsdag
14/7

Fredag
15/7

Lördag
16/7

Söndag
17/7
09.00-10.00
PowerWalk
med fysträning
Pålsjö
Online 09.00-10.00
Pilates
Online Online 08.30-09.45
StrandYoga
med frukost efter
Online
18.15-19.15
Pilates
18.00-19.15
YinYoga
18.00-19.00
SamaYoga
16.00-17.00
SmallGroup
Utomhus fys
Mariastaden

V.29 18 juli - 24 juli 2022

Måndag
18/7

Tisdag
19/7

Onsdag
20/7

Torsdag
21/7

Fredag
22/7

Lördag
23/7

Söndag
24/7
Online 09.00-10.00
PowerWalk
med fysträning
Pålsjö
Online 09.00-10.00
YinYoga
Online Online 08.30-09.45
StrandYoga
med frukost efter
18.15-19.30
AnusaraYoga
Online 17.00-18.00
Pilates
Online 16.00-17.00
SmallGroup 
Utomhus fys 
Mariastaden

V.30 25 juli - 31 juli 2022

Måndag
25/7

Tisdag
26/7

Onsdag
27/7

Torsdag
28/7

Fredag
29/7

Lördag
30/7

Söndag
31/7
09.00-10.00
SamaYoga
09.00-10.00
PowerWalk
med fysträning
Pålsjö
09.00-10.00
Pilates
Online
Online
Online Online
Online 18.15-19.30
AnusaraYoga 
16.30-17.45
YinYoga

V.31 1 augusti - 7 augusti 2022

Måndag
1/8

Tisdag
2/8

Onsdag
3/8

Torsdag
4/8

Fredag
5/8

Lördag
6/8

Söndag
7/8
Online 09.00-10.00
Pilates
09.00-10.00
PowerWalk
med fysträing
Pålsjö
09.00-10.00
SamaYoga
08.30-09.45
StrandYoga
med frukost efter
08.30-09.45
StrandYoga
med frukost efter
18.00-19.15
YinYoga
Online 17.00-18.00
Pilates
Online 16.00-17.00
SmallGroup 
Utomhus fys
Mariastaden

V.32 8 augusti - 14 augusti 2022

Måndag
8/8

Tisdag
9/8

Onsdag
10/8

Torsdag
11/8

Fredag
12/8

Lördag
13/8

Söndag
14/8
09.00-10.00
SamaYoga
Online 09.00-10.00
Pilates
09.00-10.00
PowerWalk
med fysträning
Pålsjö
08.30-09.45
StrandYoga
med frukost efter
08.30-09.45
StrandYoga
med frukost efter
Online 18.00-19.30
AnusaraYoga
Online 18.15-19.30
YinYoga
16.00-17.00
Small Group
Utomhus fys
Mariastaden

V.33 15 augusti - 21 augusti 2022

Måndag
15/8

Tisdag
16/8

Onsdag
17/8

Torsdag
18/8

Fredag
19/8

Lördag
20/8

Söndag
21/8
09.00-10.00
YinYoga
09.00-10.00
PowerWalk
med fysträning
Pålsjö
09.00-10.00
Pilates
Yoga Retreat Yoga Retreat Yoga Retreat Yoga Reteat
18.00-19.00
Pilates
18.00-19.15
YinYoga
Online Online Online Online

Vi reserverar oss för eventuella ändringar i schemat. Under sommaren har vi klasser i studion, i vår utomhus studio, Mariapark, Mariastaden, Pålsjöskog och på stranden.
Kommer du som Drop In så läs först under Drop In och läser igenom För allas trivsel innan första tillfället och kommer i god tid innan klassen börjar.

Klassbeskrivningar

Small Group
Tonvikten ligger på kroppens kärna (Core). Buk och ryggmuskulaturen kommer att få sig en riktig utmaning. Vi tränar flera muskler samtidigt i övningar som inkluderar stabilitet, balans, koordination, rörlighet,spänst och kondition. Träningen sker i cirkelfom. Ta med en handduk att ligga på, vattenflska. Träningen sker på utegymmet i Marsiastaden mitt emot ICA. Bra skor och sport-BH är vad som behövs annars kläder efter väder.
Nivå: Nybörjare - Avancerad

YinYoga 
YinYoga som är en passiv yogaform, i motsats till våra andra yogaklasser som då är mer yang, som står för den dynamiska och aktiva formen av yoga.  Under en klass håller man positionerna i ca 3-20 minuter med helt avslappnade muskler. I Yin Yoga fokuserar man på kroppens bindväv, leder och ligament. Bindväv runt ben, leder och organ stretchas för att ge ökad rörlighet. Då positionerna hålls under en längre tid är Yin Yoga en bra närvaroträning, att vända uppmärksamheten inåt och att låta allt vara precis som det är. Yin yogan stillhet främjar utveckling, renar energi blockeringar och ökar cirkulationen. Yin Yoga är ett bra komplement till yang yoga/dynamisk yoga och är meditation med djupa stretchar där vi använder oss av positionen för att komma djupare in i kroppen och inte kroppen för att komma djupare in i positionen. 
FasciaYoga med bollar, block, rulle blandar vi in mer eller mindre i Yin övningarna.
Nivå: Nybörjare - Avancerad

Pilates
Hållningsträning med fokus bål (mage/gygg/bäckenbotten). Vi utgår från grundprinciperna: andning, centrering, kontroll, koncentration, precision, och flytande rörelse. Hela kroppen tränas men tonvikten ligger på ryggraden "hållningsträning" och rörelserna från "Primary Series" utförs långsamt och mjukt. Vi använder olika redskap som swissboll, vikt boll, ring, trx, viktbollar, gummiband. 
Varje klass inleds med med en reflektion över kroppen och avslutas med en avslappning. 
Nivå: Nybörjare - Avancerad

AnusaraYoga
På denna klass förklaras alla positioner (asanas) i detalj och korrektioner görs.
Klassen är baserade på Anusara yoga och dess universella "Principles of alignment" (grundprinciper i biomekanik).
Biomekanik är grunden - vi placerar kroppen optimalt i varje position för att sedan utforska och fördjupa positionen med andetaget och närvaro i kropp och sinne. Stor vikt läggs vid teknik, koncentration och inre fokus. På denna nivå behövs modet för att prova handstående, huvudstående, brygga och skulderstående. Klasserna inleds och avslutas med chanting (mantrasång). Varje klass avslutas med nedvarvning, yogisk djupavslappning (savasana) samt kort meditation (dhyana). 
Nivå: Nybörjare - Avancerad

SamaYoga
Att börja dagen med att yoga är det traditonella sättet att utöva yoga på. Du har glädje av effekten av yogan resten av dagen. 
Mjuka och lugna rörelser för att väcka kroppen optimalt. Varje session inleds och/eller avslutas med andningsövningar (pranayama). 
Hjärtöppnande mantran och mantran även i solhälsningen.
Nivå: Nybörjare - Avancerad

PowerWalk/Löpning och fysträning
Vi möts i Pålsjöskog där vi varvar Powerwalk, löpning med fysträning. Hur mycket löpning respektive powerwalk det blir anpassas efter gruppen och fysövningarna gör du på din nivå.Du behöver bra skor, sport bh och kläder efter väder. 
Nivå: Nybörare - Avancerad
 
Online

Många klasser kommer filmas och läggas i vår grupp Sommarträning 2022 och där kan du sedan välja vilken klass du vill delta på online.
Kanske befinner du dig i sommarstugan och vill delta LIVE Online. Du bokar dig och meddelar detta så sänder vi klassen LIVE till dig. 
Nivår: Nybörjare - Avancerad

StrandYoga 
Vi kör ibland på stranden precis nedanför Sillen & Makrillen (Kallis strand) och då rekommenderar vi att du har en handduk eller något under din matta för att minska sand på din matta. Använd inte samma matta utomhus som du sedan ska ha i studion. Använd din utematta. 
Ibland är vi på bryggan precis söder om Kallis.
Ta med egna props som block, strap, ögonkudde. Filt och strumpor till Savasana. Kom ihåg solkreme och badkläder för ett doppi havet efter
Efter äter vi frukost på vårt standardställe. Frukosten för bokar du så finns den serverad och klar när vi kommer efter yogan kl 10.00.
Nivå: Nybörjare - Avancerad