SommarSchema V.25-33 2021

Nu är det dags att boka sig en plats till vårt populära Sommarkort då du får träna HUR mycket du vill på VAD du vill under hela 9-veckor.
Under veckorna 25-33 erbjuder vi ett SOMMARKORT till mycket förmånligt pris.
Detta kort är perfekt för dig som vill prova på våra olika träningsformer men är också toppen för dig som redan är biten och vill träna flera gånger i veckan. 

Ingen drop detta året! 
Vi håller sutidon öppen men det är mycket begränsat antal platser i studon under pandemin. Det är dock obegränsat med platser online och när vi är utomhus. Några av klasserna sänds online till dig som önskar delta hemifrån. 
När du bokat ditt sommarkort kommer du vecka för vecka att kunna förboka din plats för att delta inomhus i studion.

Online - NYHET!
Några klasser varje vecka säns live online till dig som vill delta hemifrån eller där du befinner dig. De klasserna kommer att ligga kvar alla 9-veckorna så att du kan köra dina favoritklasser flera gånger.

Läs noga igenom våra trivselregler inför första tillfället.
Läs klassbeskrivningarna nedan efter schemat. 
Schemat varirerar varje vecka så att du har möjlighet att verkligen prova på så mycket som möjligt av vad vi erbjuder. 

Klicka på "Boka-symbolen" här nedan för att boka dina platser och läsa mer information.

V.25 21 juni-27 juni 2021

Måndag
21/6

Tisdag
22/6

Onsdag
23/6

Torsdag
24/6

Fredag
25/6

Lördag
26/6

Söndag
27/6
09.15-10.15
Pilates
Även Online
09.15-10.15
FysYoga
med 
Dopp i havet

 
09.00-11.00
MidsommarYoga
Bokas separat
Midsommardag 08.30-10.00
Strandyoga
Yogafrukost efter

16.00-17.30
PranaFlow

18.15-19.30
YinYoga
Även Online

V.26 28 jui-4 juli 2021

Måndag
28/6

Tisdag
29/6

Onsdag
30/6

Torsdag
1/7

Fredag
2/7

Lördag
3/7

Söndag
4/7
09.15-10.15
Pilates
09.15-10.15
SamaYoga
Även Online
 
08.30-10.00
Strandyoga
Yogafrukost efter

18.00-19.30
Yoga
Även Online

16.00-17.15
YinYoga

17.00-18.00
SmallGroup
Utegymmet
MariaStaden vid ICA

V.27 5 juli-11 juli 2021

Måndag
5/7

Tisdag
6/7

Onsdag
7/7

Torsdag
8/7

Fredag
9/7

Lördag
10/7

Söndag
11/7
09.15-10.15
Pilates
Även Online
09.15-10.15
FysYoga
med 
Dopp i havet

 
08.30-10.00
Strandyoga
Yogafrukost efter

18.00-19.30
Yoga
Även Online

16.00-17.00
Pilates
17.00-18.00
SmallGroup
Utegymmet
MariaStaden vid ICA

V.28 12 juli-18 juli 2021

Måndag
12/7

Tisdag
13/7

Onsdag
14/7

Torsdag
15/7

Fredag
16/7

Lördag
17/7

Söndag
18/7
09.15-10.15
SamaYoga
09.15-10.15
Pilates

 
08.30-10.00
Strandyoga
Yogafrukost efter

17.00-18.30
PranaFlow
Även Online

16.00-17.15
YinYoga
Även Online
17.00-18.00
SmallGroup
Utegymmet
MariaStaden vid ICA

V.29 19 juli-25 juli 2021

Måndag
19/7

Tisdag
20/7

Onsdag
21/7

Torsdag
22/7

Fredag
23/7

Lördag
24/7

Söndag
25/7
09.15-10.15
FysYoga
med 
Dopp i havet
09.15-10.15
Pilates
Även Online
 
08.30-10.00
Strandyoga
Yogafrukost efter

18.15-19.30
YinYoga
Även Online

16.00-17.00
Pilates

17.00-18.00
SmallGroup
Utegymmet
MariaStaden vid ICA

V.30 26 juli-1 augusti 2021

Måndag
26/7

Tisdag
27/7

Onsdag
28/7

Torsdag
29/7

Fredag
30/7

Lördag
31/7

Söndag
1/8
Yoga
Online
Pilates
Online

 
10.00-11.30
Strandyoga
Yogafrukost efter

18.00-19.00
Pilates
Även Online


17.00-20.00
YogaMarathon
 

V.31 2 augusti-8 augusti 2021

Måndag
2/8

Tisdag
3/8

Onsdag
4/8

Torsdag
5/8

Fredag
6/8

Lördag
7/8

Söndag
8/8
09.15-10.15
SamaYoga
Även Online
09.15-10.15
Pilates
 
08.30-10.00
Strandyoga
Yogafrukost efter

18.15-19.15
Pilates


17.00-18.30
PranaFlow
Även Online
 

17.00-18.00
SmallGroup
Utegymmet
MariaStaden vid ICA

V.32 9 augusti- 15 augusti 2021

Måndag
9/8

Tisdag
10/8

Onsdag
11/8

Torsdag
12/8

Fredag
13/8

Lördag
14/8

Söndag
15/8
09.15-10.15
FysYoga
med
Dopp i havet

YogaRetreat
Grund

 
YogaRetreat
Grund
YogaRetreat
Grund
YogaRetreat
Grund

OnlineYoga
 

OnlineYoga
YinYoga

OnlineYoga
AnusaraYoga

OnlineYoga
MorgonYoga

16.30-17.45
Yin- & FasciaYoga
Även Online
 

16.00-17.00
Pilates
Även Online

V.33 16 augusti-22 augusti 2021

Måndag
16/8

Tisdag
17/8

Onsdag
18/8

Torsdag
19/8

Fredag
20/8

Lördag
21/8

Söndag
22/8
YogaRetreat
Fortsättning
YogaRetreat
Fortsättning
YogaRetreat
Fortsättning

YogaRetreat
​​​​​​​Fortsättning
​​​​​​​
 
08.30-10.00
Strandyoga
Yogafrukost efter
 
09.00-10.30
Strandyoga
​​​​​​​Yogafrukost efter
OnlineYoga
DynamiskYoga

OnlineYoga
MorgonYoga


OnlineYoga
YinYoga
 

OnlineYoga

17.00-18.00
SmallGroup
Utegymmet
MariaStaden vid ICA

Klassbeskrivningar

Pilates
Pilates är en skonsam och effektiv träningsform för dig som vill ha en starkare, smidigare och mer välbalanserad kropp. Pilates stärker magen och stabiliserar därmed ryggraden. Tekniken ger bättre hållning, löser upp muskelspänningar och återger kroppen dess naturliga rörelsemönster, vilket ger en ökad känsla av välbefinnande. Pilates är en lugn och kontrollerad träningsform med både statiska och dynamiska rörelser. Rörelserna är metodiska och själen ges utrymme. Vi anpassar i gruppen och utefter nivå så gör vi Pilates på matta, med vikter, stor pilates boll, pilates rulle, pilates ring och TRX.  Pilates utövas med pilates strumpor på fötterna.
Nivå: Nybörjare - Avancerad

Small Group
Tonvikten ligger på kroppens kärna (Core). Buk och ryggmuskulaturen kommer att få sig en riktig utmaning. Vi tränar flera muskler samtidigt i övningar som inkluderar stabilitet, balans, koordination, rörlighet,spänst och kondition. Träningen sker i cirkelfom. Ta med en handduk att ligga på, vattenflska. Träningen sker i bra skor och en bra sport-BH. Vi är på utegymmet i Maria Park. 
Efter badar vi bastu kl 18.30-20.00
Nivå: Nybörjare - Avancerad

YinYoga 
YinYoga som är en passiv yogaform, i motsats till våra andra yogaklasser som då är mer yang, som står för den dynamiska och aktiva formen av yoga.  Under en klass håller man positionerna i ca 3-20 minuter med helt avslappnade muskler. I Yin Yoga fokuserar man på kroppens bindväv, leder och ligament. Bindväv runt ben, leder och organ stretchas för att ge ökad rörlighet. Då positionerna hålls under en längre tid är Yin Yoga en bra närvaroträning, att vända uppmärksamheten inåt och att låta allt vara precis som det är. Yin yogan stillhet främjar utveckling, renar energi blockeringar och ökar cirkulationen. Yin Yoga är ett bra komplement till yang yoga/dynamisk yoga och är meditation med djupa stretchar där vi använder oss av positionen för att komma djupare in i kroppen och inte kroppen för att komma djupare in i positionen. 
FasciaYoga med bollar, block, rulle blandar vi in mer eller mindre i Yin övningarna.
Nivå: Nybörjare - Avancerad

Yoga
På denna klass förklaras alla positioner (asanas) i detalj och korrektioner görs.
Klassen är baserade på Anusara yoga och dess universella "Principles of alignment" (grundprinciper i biomekanik).
Biomekanik är grunden - vi placerar kroppen optimalt i varje position för att sedan utforska och fördjupa positionen med andetaget och närvaro i kropp och sinne. Stor vikt läggs vid teknik, koncentration och inre fokus. På denna nivå behövs modet för att prova handstående, huvudstående, brygga och skulderstående. Klasserna inleds och avslutas med chanting (mantrasång). Varje klass avslutas med nedvarvning, yogisk djupavslappning (savasana) samt kort meditation (dhyana). 
Nivå: Nybörjare - Avancerad

Yoga med vikter
Ett Yogapassa för dig som är van utövare och kan grunderna i din yoga och nu är redo för nya utmaningar. Högt tempo som utmanar konditionen, bra core övningar och vi använder fria vikter för en ökad styrka, smidighet och roliga utmaningar. 
Nivå: Avancera

PranaFlowYoga
En flödande dynamisk och utmanande klass där positioner länkas samman i ett flöde. Extra fokus på övningar där vi bygger styrka.
Klassen avslutas med sittande asanas och savasana.
Nivå: Avancerad

SamaYoga
Att börja dagen med att yoga är det traditonella sättet att utöva yoga på. Du har glädje av effekten av yogan resten av dagen. 
Mjuka och lugna rörelser för att väcka kroppen optimalt. Varje session inleds och/eller avslutas med andningsövningar (pranayama). 
Hjärtöppnande mantran och mantran även i solhälsningen.
Nivå: Nybörjare - Avancerad

FysYoga 
Är precis som det låter. Vi inleder med fysisk aktivitet så som enklare löpning med fysövningar och tar oss tillbaka till bryggan där vi avslutar med yoga och ett dopp i havet. Du behöver inte kunna jogga mer än 2 km i långsamt tempo. De som är vana löpare kommer att utmanas på sitt sätt. 
Nivå: Nybörjare - Avancerad

StrandYoga 
Vi yogar med utsikt över Danmark på bryggan precis till vänster om Kallis eller på stranden precis framför Sillen.
En underbar session som varit tradition i över 15 år. Du tar med egna props så som block, straps, egen utematta samt filt och varma strumport till Savasana. Tips är att när vi är på stranden ha en handduk under din matta. Denna klass passar alla och vi blandar mellan olika yogastilar på de olika klasserna. Ofta Anusarayoga när vi är på byggan och SamaYoga när vi är på stranden. 
Efter äter vi gemensam yogafrukost på ett närliggande cafe vilket du förbokar dagarna innan.
Nivå: Nybörjare - Avancerad