Midvinterschema veckorna 52-3 2019/2020

Nu är det dags att boka sig en plats till vårt populära Midvinterkort då du får träna HUR mycket du vill på VAD du vill. 
Under veckorna 52-3 erbjuder vi ett MIDVINTERKORT till förmånligt pris.
Detta kort är perfekt för dig som vill prova på våra olika träningsformer men är också toppen för dig som redan är biten och vill ha ännu mer.

Drop IN
Om du inte har MIDVINTERKORTET så går det också att komma som Drop IN till vårt midvinterpirs 200kr/klass (ord pris 250 kr).
Ingen förbokning krävs, de som har midvinterkortet har förtur till platser. 
Viktigt att du läser igenom informationen och våra trivselregler inför första tillfället.

Erbjudande
-100kr för prova på första gången
-Kom 2 och betala för 1 
OBS! Gäller endast för dig som är helt ny på preBALANS 

Läs noga igenom våra trivselregler inför första tillfället.
Läs klassbeskrivningarna nedan efter schemat.

Klicka på "Boka-symbolen" här nedan för att boka dina platser och läsa mer information.

V.52 23-29 december 2019

Måndag
23/12

Tisdag
24/12

Onsdag
25/12

Torsdag
26/12

Fredag
27/12

Lördag
28/12

Söndag
29/12
10.00-11.00
Pilates 
RyggPass
Petra
JulotteYoga
Happeningsklass
Bokas separat
VILODAG
 
10.00-11.30
Detox YinYoga
Petra
11.00-12.00
PT Grupp 
Maria Park 
Utomhus
Petra

17.00-18.30
Yoga med Vikter
Petra 


V.1 30 december 2019 - 5 januari 2020

Måndag
30/12

Tisdag
31/12

Onsdag
1/1

Torsdag
2/1

Fredag
3/1

Lördag
4/1

Söndag
5/1
VILODAG 10.00-11.00
Pilates
 
09.00-10.30
VinyasaYoga I
Rebecka

17.00-18.00
YogaBURN
med vikter
Petra

18.15-19.15
Pilates
Petra

16.00-17.30
DetoxYinYoga
Petra

19.00-20.30
VinyasaYoga II
Rebecka


V.2 6-12 januari 2020

Måndag
6/1

Tisdag
7/1

Onsdag
8/1

Torsdag
9/1

Fredag
10/1

Lördag
11/1

Söndag
12/1
09.30-10.30
Yoga
Petra

 
09.00-10.30
VinyasaYoga I
Rebecka
11.00-12.00
PT Grupp
Maria Park 
Utomhus 
Petra

17.00-18.30 
Yoga
Petra

18.45-19.45
Pilates 
Ryggpass
Petra

18.30-20.00
VinyasaYoga II
Rebecka


V.3 13-19 januari 2020

Måndag
13/1

Tisdag
14/1

Onsdag
15/1

Torsdag
16/1

Fredag
17/1

Lördag
18/1

Söndag
19/1
Pilates
Ryggpass
Petra
09.00-10.30
VinyasaYoga I
Rebecka

16.15-17.15
Pilates
Petra

17.00-18.00
YogaBURN
med friavikter
Petra


17.30-19.00
Yoga
Petra

19.00-20.30
VinyasaYoga II
Rebecka

Klassbeskrivningar

Pilates / Ryggpass
Pilates är en skonsam och effektiv träningsform för dig som vill ha en starkare, smidigare och mer välbalanserad kropp. Pilates stärker magen och stabiliserar därmed ryggraden. Tekniken ger bättre hållning, löser upp muskelspänningar och återger kroppen dess naturliga rörelsemönster, vilket ger en ökad känsla av välbefinnande. Pilates är en lugn och kontrollerad träningsform med både statiska och dynamiska rörelser. Rörelserna är metodiska och själen ges utrymme. Vi anpassar i gruppen och utefter nivå så gör vi Pilates på matta, med vikter, stor pilates boll, pilates rulle, pilates ring och TRX.  Pilates utövas med pilates strumpor på fötterna.
Nivå: Nybörjare - Avancerad

PT Grupp
Tonvikten ligger på kroppens kärna (Core). Buk och ryggmuskulaturen kommer att få sig en riktig utmaning. Vi tränar flera muskler samtidigt i övningar som inkluderar stabilitet, balans, koordination, rörlighet,spänst och kondition. Träningen sker i cirkelfom. Ta med en handduk att ligga på, vattenflska. Träningen sker i bra skor och en bra sport-BH. Vi är antingen på utegymmet i Maria Park eller i studion. 
Nivå: Nybörjare - Avancerad

VinyasaYoga
VinyasaYoga kallas ofta också Flow då det är smidiga övergångar mellan positionerna. En väldigt populär form av yoga. Varje rörelse i serien instrueras och guidas genom en in- eller utandning. Andningen är en viktig del att hela tiden röra sig med andningen som sin guide. 
En blandning av långsamt och snabbt och innehåller även avancerade poser, armbalanser, inversions och alla olika nivåer (kramas) för att utmanas på din nivå. 
Nivå: Nybörjare - Avancerad

YinYoga 
YinYoga som är en passiv yogaform, i motsats till våra andra yogaklasser som då är mer yang, som står för den dynamiska och aktiva formen av yoga.  Under en klass håller man positionerna i ca 3-20 minuter med helt avslappnade muskler. I Yin Yoga fokuserar man på kroppens bindväv, leder och ligament. Bindväv runt ben, leder och organ stretchas för att ge ökad rörlighet. Då positionerna hålls under en längre tid är Yin Yoga en bra närvaroträning, att vända uppmärksamheten inåt och att låta allt vara precis som det är. Yin yogan stillhet främjar utveckling, renar energi blockeringar och ökar cirkulationen. Yin Yoga är ett bra komplement till yang yoga/dynamisk yoga och är meditation med djupa stretchar där vi använder oss av positionen för att komma djupare in i kroppen och inte kroppen för att komma djupare in i positionen. 
FasciaYoga med bollar, block, rulle blandar vi in mer eller mindre i Yin övningarna.
Nivå: Nybörjare

Yoga
På denna klass förklaras alla positioner (asanas) i detalj och korrektioner görs.
Klassen är baserade på Anusara yoga och dess universella "Principles of alignment" (grundprinciper i biomekanik).
Biomekanik är grunden - vi placerar kroppen optimalt i varje position för att sedan utforska och fördjupa positionen med andetaget och närvaro i kropp och sinne. Stor vikt läggs vid teknik, koncentration och inre fokus. På denna nivå behövs modet för att prova handstående, huvudstående, brygga och skulderstående. Klasserna inleds och avslutas med chanting (mantrasång). Varje klass avslutas med nedvarvning, yogisk djupavslappning (savasana) samt kort meditation (dhyana). 
Nivå: Nybörjare - Avancerad

YogaBURN
Ett Yogapassa för dig som är van utövare och kan grunderna i din yoga och nu är redo för nya utmaningar. Högt tempo som utmanar konditionen, bra core övningar och vi använder fria vikter för en ökad styrka, smidighet och roliga utmaningar. 
Nivå: Avancerad