Midvinterschema V.51-3 2021/2022

Nu är det dags att boka sig en plats till vårt populära Midvinterkort då du får träna HUR mycket du vill på VAD du vill under hela 5-veckor.
Under veckorna 51-3 erbjuder vi ett MIDVINTERKORT till mycket förmånligt pris.
Detta kort är perfekt för dig som vill prova på våra olika träningsformer men är också toppen för dig som redan är biten och vill träna flera gånger i veckan. 

Vi håller stidion öppen men det är fortfarande något begränsat med platser i studion för att minska risken för smittspridning. Det är dock obegränsat med platser online. 

Online
Våra klasser säns live online till dig som vill delta hemifrån eller där du befinner dig. De klasserna kommer att ligga kvar alla 5-veckorna så att du kan köra dina favoritklasser flera gånger.

Läs noga igenom våra trivselregler inför första tillfället.
Läs klassbeskrivningarna nedan efter schemat. 
Schemat varirerar varje vecka så att du har möjlighet att verkligen prova på så mycket som möjligt av vad vi erbjuder. 

Klicka på "Boka-symbolen" här nedan för att boka dina platser och läsa mer information.

V.51 20 december - 26 december 2021

Måndag
20/12

Tisdag
21/12

Onsdag
22/12

Torsdag
23/12

Fredag
24/12

Lördag
25/12

Söndag
26/12
Pilates
Rulle
JulOtteYoga
SamaYoga
Förbokas separat


 
GOD JUL ONLINE
 
Small Group
Utomhus fys
 
A.M.A

FasciaFlow
Yoga



 

V.52 27 december 2021 - 2 januari 2022

Måndag
27/12

Tisdag
28/12

Onsdag
29/12

Torsdag
30/12

Fredag
31/12

Lördag
1/1

Söndag
2/1
TRX
Fys
Yin
&
Meditation


 
GOTT
NYTT
HÄLSOÅR
2022

A.M.A
ONLINE
 
Small Group
Utomhus fys

Pilates
Ring



 

PranaFlow
Yoga

V.1 3 januari - 9 januari 2022

Måndag
3/1

Tisdag
4/1

Onsdag
5/1

Torsdag
6/1

Fredag
7/1

Lördag
8/1

Söndag
9/1
SamaYoga
Pilates
Viktbollar
 

 
Pilates 
Boll


TRX
Fys
 

Small Group
Utomhus fys

V.2 10 januari - 16 januari 2022
ÖPPET HUS VECKA

Måndag
10/1

Tisdag
11/1

Onsdag
12/1

Torsdag
13/1

Fredag
14/1

Lördag
15/1

Söndag
16/1

Pilates

 

 
BarnYoga
Yoga

YinYoga
&
Meditation


Pilates
 

SmallGroup
Utomhus fys

Yoga 
för föräldrar

V.3 17 januari - 23 januari 2022

Måndag
17/1

Tisdag
18/1

Onsdag
19/1

Torsdag
20/1

Fredag
21/1

Lördag
22/1

Söndag
23/1
Pilates
TRX

SamaYoga
 

 
Yoga


Pilates
Rulle
 

SmallGroup
Utomhus fys

Klassbeskrivningar

Pilates
Pilates är en skonsam och effektiv träningsform för dig som vill ha en starkare, smidigare och mer välbalanserad kropp. Pilates stärker magen och stabiliserar därmed ryggraden. Tekniken ger bättre hållning, löser upp muskelspänningar och återger kroppen dess naturliga rörelsemönster, vilket ger en ökad känsla av välbefinnande. Pilates är en lugn och kontrollerad träningsform med både statiska och dynamiska rörelser. Rörelserna är metodiska och själen ges utrymme. Vi anpassar i gruppen och utefter nivå så gör vi Pilates på matta, med vikter, stor pilates boll, pilates rulle, pilates ring och TRX.  Pilates utövas med pilates strumpor på fötterna.
Nivå: Nybörjare - Avancerad

Small Group
Tonvikten ligger på kroppens kärna (Core). Buk och ryggmuskulaturen kommer att få sig en riktig utmaning. Vi tränar flera muskler samtidigt i övningar som inkluderar stabilitet, balans, koordination, rörlighet,spänst och kondition. Träningen sker i cirkelfom. Ta med en handduk att ligga på, vattenflska. Träningen sker i bra skor och en bra sport-BH. Vi är på utegymmet i Maria Park. 
Efter badar vi bastu kl 18.30-20.00
Nivå: Nybörjare - Avancerad

YinYoga 
YinYoga som är en passiv yogaform, i motsats till våra andra yogaklasser som då är mer yang, som står för den dynamiska och aktiva formen av yoga.  Under en klass håller man positionerna i ca 3-20 minuter med helt avslappnade muskler. I Yin Yoga fokuserar man på kroppens bindväv, leder och ligament. Bindväv runt ben, leder och organ stretchas för att ge ökad rörlighet. Då positionerna hålls under en längre tid är Yin Yoga en bra närvaroträning, att vända uppmärksamheten inåt och att låta allt vara precis som det är. Yin yogan stillhet främjar utveckling, renar energi blockeringar och ökar cirkulationen. Yin Yoga är ett bra komplement till yang yoga/dynamisk yoga och är meditation med djupa stretchar där vi använder oss av positionen för att komma djupare in i kroppen och inte kroppen för att komma djupare in i positionen. 
FasciaYoga med bollar, block, rulle blandar vi in mer eller mindre i Yin övningarna.
Nivå: Nybörjare - Avancerad

Yoga
På denna klass förklaras alla positioner (asanas) i detalj och korrektioner görs.
Klassen är baserade på Anusara yoga och dess universella "Principles of alignment" (grundprinciper i biomekanik).
Biomekanik är grunden - vi placerar kroppen optimalt i varje position för att sedan utforska och fördjupa positionen med andetaget och närvaro i kropp och sinne. Stor vikt läggs vid teknik, koncentration och inre fokus. På denna nivå behövs modet för att prova handstående, huvudstående, brygga och skulderstående. Klasserna inleds och avslutas med chanting (mantrasång). Varje klass avslutas med nedvarvning, yogisk djupavslappning (savasana) samt kort meditation (dhyana). 
Nivå: Nybörjare - Avancerad

Yoga med vikter
Ett Yogapassa för dig som är van utövare och kan grunderna i din yoga och nu är redo för nya utmaningar. Högt tempo som utmanar konditionen, bra core övningar och vi använder fria vikter för en ökad styrka, smidighet och roliga utmaningar. 
Nivå: Avancera

PranaFlowYoga
En flödande dynamisk och utmanande klass där positioner länkas samman i ett flöde. Extra fokus på övningar där vi bygger styrka.
Klassen avslutas med sittande asanas och savasana.
Nivå: Avancerad

SamaYoga
Att börja dagen med att yoga är det traditonella sättet att utöva yoga på. Du har glädje av effekten av yogan resten av dagen. 
Mjuka och lugna rörelser för att väcka kroppen optimalt. Varje session inleds och/eller avslutas med andningsövningar (pranayama). 
Hjärtöppnande mantran och mantran även i solhälsningen.
Nivå: Nybörjare - Avancerad

FysYoga 
Är precis som det låter. Vi inleder med fysisk aktivitet så som enklare löpning med fysövningar och tar oss tillbaka till bryggan där vi avslutar med yoga och ett dopp i havet. Du behöver inte kunna jogga mer än 2 km i långsamt tempo. De som är vana löpare kommer att utmanas på sitt sätt. 
Nivå: Nybörjare - Avancerad