Sommarkort veckorna 25-33 2019

Nu är det dags att boka sig en plats till vårt populära Sommarkort.
Under veckorna 25-33 erbjuder vi ett SOMMARKORT som ger dig möjlighet att träna HUR myckt du vill och på VAD du vill under hela 9-veckor.
Detta kort är perfekt för dig som vill prova på våra olika träningsformer men är också toppen för dig som redan är biten och vill ha ännu mer:-)

Drop IN
Om du inte har SOMMARKORTET så går det också att komma som Drop IN till vårt sommarpirs 200kr/klass (ord pris 250 kr) 

Erbjudande
-100kr för prova på första gången
-Kom 2 och betala för 1 
OBS! Gäller endast för dig som är helt ny på preBALANS 

Läs noga igenom våra trivselregler inför första tillfället.
Läs klassbeskrivningarna nedan.

Klicka på "Boka-symbolen" här nedan för att boka dina platser och läsa mer information.

V.25 17 juni - 23 juni 2019

Måndag
17/6

Tisdag
18/6

Onsdag
19/6

Torsdag
20/6

Fredag
21/6

Lördag
22/6

Söndag
23/6
08.00-09.00
MorgonYoga
10.00-11.00
Pilates
08.30-10.00
StrandYoga 
Inkl frukost

18.30-19.30
Funktionell Styrka

19.00-20.15
YinYoga


V.26 24 juni - 30 juni 2019

Måndag
24/6

Tisdag
25/6

Onsdag
26/6

Torsdag
27/6

Fredag
28/6

Lördag
29/6

Söndag
30/6
08.00-09.00
TRX
09.00-10.00
MorgonYoga
08.30-10.00
StrandYoga 
Inkl frukost

17.00-18.15
Yoga

18.30-19.30
Pilates


V.27 1 juli - 7 juli 2019

Måndag
1/7

Tisdag
2/7

Onsdag
3/7

Torsdag
4/7

Fredag
5/7

Lördag
6/7

Söndag
7/7
10.00-11.00
MorgonYoga
08.00-09.00
Pilates
08.30-10.00
StrandYoga 
Inkl frukost

18.30-19.30
Funktionell Styrka

17.00-18.15
Yoga


V.28 8 juli - 14 juli 2019

Måndag
8/7

Tisdag
9/7

Onsdag
10/7

Torsdag
11/7

Fredag
12/7

Lördag
13/7

Söndag
14/7
08.30-09.30
TRX
10.00-11.00
MorgonYoga
08.30-10.00
StrandYoga 
Inkl frukost

19.00-20.15
YinYoga

18.15-19.15
Pilates


V.29 15 juli - 21 juli 2019

Måndag
15/7

Tisdag
16/7

Onsdag
17/7

Torsdag
18/7

Fredag
19/7

Lördag
20/7

Söndag
21/7
10.00-11.00
MorgonYoga
08.00-09.00
Pilates
08.30-10.00
StrandYoga 
Inkl frukost

19.00-20.15
YinYoga

18.00-19.00
Funktionell Styrka


V.30 22 juli - 28 juli 2019

Måndag
22/7

Tisdag
23/7

Onsdag
24/7

Torsdag
25/7

Fredag
26/7

Lördag
27/7

Söndag
28/7
08.00-09.00
MorgonYoga
10.00-11.00
TRX
08.30-10.00
VinyasaYoga

18.30-19.30
Pilates

18.30-19.45
Yoga


V.31 29 juli - 4 augusti 2019

Måndag
29/7

Tisdag
30/7

Onsdag
31/7

Torsdag
1/8

Fredag
2/8

Lördag
3/8

Söndag
4/8
07.30-09.00
AshtangaYoga
08.30-10.00
VinyasaYoga

19.00-20.15
VinyasaFlow


V.32 5 augusti - 11 augusti 2019

Måndag
5/8

Tisdag
6/8

Onsdag
7/8

Torsdag
8/8

Fredag
9/8

Lördag
10/8

Söndag
11/8
09.00-10.00
Funktionell Styrka
08.00-09.00
MorgonYoga
YogaRetreat 
med preBALANS 
i Skåne
YogaRetreat 
med preBALANS 
i Skåne
YogaRetreat 
med preBALANS 
i Skåne
YogaRetreat 
med preBALANS 
i Skåne

18.30-19.45
YinYoga

18.15-19.15
Pilates


V.33 12 augusti - 18 augusti 2019

Måndag
12/8

Tisdag
13/8

Onsdag
14/8

Torsdag
15/8

Fredag
16/8

Lördag
17/8

Söndag
18/8
10.00-11.00
Yoga
 08.00-09.00
Pilates
 
08.30-10.00
StrandYoga 
Inkl frukost
Öppet Hus kl 10.00-15.00
10.00-11.00 Pilates
11.15-12.15 YinYoga
12.30-13.30 AshtangaYoga
13.45-14.45 VinyasaYoga

17.00-18.00
Funktionell Styrka

17.30-18.45
Yoga

Klassbeskrivningar

Pilates
Pilates är en skonsam och effektiv träningsform för dig som vill ha en starkare, smidigare och mer välbalanserad kropp. Pilates stärker magen och stabiliserar därmed ryggraden. Tekniken ger bättre hållning, löser upp muskelspänningar och återger kroppen dess naturliga rörelsemönster, vilket ger en ökad känsla av välbefinnande. Pilates är en lugn och kontrollerad träningsform med både statiska och dynamiska rörelser. Rörelserna är metodiska och själen ges utrymme. Vi anpassar i gruppen och utefter nivå så gör vi Pilates på matta, med vikter, stor pilates boll, pilates rulle, pilates ring och TRX.  Pilates utövas med pilates strumpor på fötterna.
Nivå: Nybörjare - Avancerad

Funktionell Styrka
Tonvikten ligger på kroppens kärna (Core). Buk och ryggmuskulaturen kommer att få sig en riktig utmaning. Vi tränar flera muskler samtidigt i övningar som inkluderar stabilitet, balans, koordination, rörlighet,spänst och kondition. Träningen sker i cirkelfom. Ta med en handduk att ligga på, vattenflska, vattenflaska. Träningen sker barfota. 
Nivå: Nybörjare - Avancerad

VinyasaYoga
VinyasaYoga kallas ofta också Flow då det är smidiga övergångar mellan positionerna. En väldigt populär form av yoga. Varje rörelse i serien instrueras och guidas genom en in- eller utandning. Andningen är en viktig del att hela tiden röra sig med andningen som sin guide. 
En blandning av långsamt och snabbt och innehåller även avancerade poser, armbalanser, inversions och alla olika nivåer (kramas) för att utmanas på din nivå. 
Nivå: Nybörjare - Avancerad

Yin- FasciaYoga 
YinYoga som är en passiv yogaform, i motsats till våra andra yogaklasser som då är mer yang, som står för den dynamiska och aktiva formen av yoga.  Under en klass håller man positionerna i ca 3-20 minuter med helt avslappnade muskler. I Yin Yoga fokuserar man på kroppens bindväv, leder och ligament. Bindväv runt ben, leder och organ stretchas för att ge ökad rörlighet. Då positionerna hålls under en längre tid är Yin Yoga en bra närvaroträning, att vända uppmärksamheten inåt och att låta allt vara precis som det är. Yin yogan stillhet främjar utveckling, renar energi blockeringar och ökar cirkulationen. Yin Yoga är ett bra komplement till yang yoga/dynamisk yoga och är meditation med djupa stretchar där vi använder oss av positionen för att komma djupare in i kroppen och inte kroppen för att komma djupare in i positionen. 
FasciaYoga med bollar, block, rulle blandar vi in mer eller mindre i Yin övningarna.
Nivå: Nybörjare - Avancerad

AshtangaYoga

MorgonYoga

TRX

StrandYoga


Yoga