SommarSchema veckorna 24-32 2020

Nu är det dags att boka sig en plats till vårt populära Sommarkort då du får träna HUR mycket du vill på VAD du vill. 
Under veckorna 24-32 erbjuder vi ett SOMMARKORT till förmånligt pris.
Detta kort är perfekt för dig som vill prova på våra olika träningsformer men är också toppen för dig som redan är biten och vill träna flera gånger i veckan. 

NYHET - Vi har öppnat upp en 60 kvm stor Open Air Studio en trappa upp i anslutning till studion där vi kommer hålla våra klasser när vädret tillåter. 

Drop IN
Om du inte har SOMMARKORTET så går det också att komma som Drop IN till vårt sommarpris 200kr/klass (ord pris 250 kr).
Ingen förbokning krävs, de som har Sommarkort har förtur till platser och vi har begränsat antalet platser i studion pga COVID-19. 
Viktigt att du läser igenom informationen och våra trivselregler inför första tillfället.

Erbjudande
-100 kr för prova på första gången för helt nya 
-Kom 2 nya och betala för 1 
OBS! Gäller endast för dig som är helt ny på preBALANS 

Läs noga igenom våra trivselregler inför första tillfället.
Läs klassbeskrivningarna nedan efter schemat.

Klicka på "Boka-symbolen" här nedan för att boka dina platser och läsa mer information.

V.24 8-14 juni 2020

Måndag
8/6

Tisdag
9/6

Onsdag
10/6

Torsdag
11/6

Fredag
12/6

Lördag
13/6

Söndag
14/6
09.00-10.00
YinYoga
Petra 
09.00-10.00
Pilates
Petra 
08.30-10.00
StandYoga
med Yoga frukost
Petra
VILODAG

17.00-18.00
Pilates
Petra


 

17.00-18.30
Yoga med 
Vikter

17.00-18.00
Funktionell Styrka
Jordbodalens utegym
Petra 


V.25 15-21 juni 2020

Måndag
15/6

Tisdag
16/6

Onsdag
17/6

Torsdag
18/6

Fredag
19/6

Lördag
20/6

Söndag
21/6
09.00-10.00
Pilates
Petra
09.00-10.00
SamaYoga
Petra
08.00-10.00
MidsommarYoga
Petra 
OBS! Förbokas
VILODAG Internationella Yogadagen
08.00-10.30
StrandYoga

10.30-10.45
Dopp i havet

11.00-12.00
Yoga Frukost 

13.00-14.30 
JivamuktiYoga 

15.00-16.00
YinYoga 

OBS! Förbokas

17.00-18.30
YinYoga
Petra
 

17.00-18.00
Pilates 
Petra 


V.26 22-28 juni 2020
Yoga Immersion 50h 23-28 juni 2020

Måndag
22/6

Tisdag
23/6

Onsdag
24/6

Torsdag
25/6

Fredag
26/6

Lördag
27/6

Söndag
28/6
08.00-09.00
Spiritual Warrior
Yoga
Rebecka
08.30-10.00
YinYangYoga
Rebecka

17.00-18.00
Pilates
Petra 


 

18.15-19.45
Flow/RestoretiveYoga
Rebecka


V.27 29 juni - 5 juli 2020

Måndag
29/6

Tisdag
30/6

Onsdag
1/7

Torsdag
2/7

Fredag
3/7

Lördag
4/7

Söndag
5/7
09.00-10.00
SamaYoga
Petra 
09.00-10.00
Pilates Petra
08.30-10.00
StrandYoga
med frukost
Petra

17.00-18.00
Pilates
 

17.00-18.30
PranaFlow
Petra 
17.00-18.00
Funktionell Styrka
Jordbodalens utegym
Petra


V.28 6-12 juli 2020

Måndag
6/7

Tisdag
7/7

Onsdag
8/7

Torsdag
9/7

Fredag
10//7

Lördag
11/7

Söndag
12/7
09.00-10.00
Pilates 
Petra
09.00-10.00
Yoga
08.30-10.00
StrandYoga
med frukost
Petra

17.00-18.30
YinYoga 
Petra 


 

17.00-18.00
Pilates 
Petra 

17.00-18.00
Funktionell Styrka
Jordbodalens utegym
Petra


V.29 13-19 juli 2020
Yogalärarutbildning 100 h 14-19 juli 2020

Måndag
13/7

Tisdag
14/7

Onsdag
15/7

Torsdag
16/7

Fredag
17//7

Lördag
18/7

Söndag
19/7
08.00-09.00
LugnYoga
Rebecka
08.30-10.00
JivamuktiYoga
Rebecka

17.00-18.00
Pilates
Petra


 

18.30-20.00
Flow/RestoretiveYoga
Rebecka


V.30 20-26 juli 2020

Måndag
20/7

Tisdag
21/7

Onsdag
22/7

Torsdag
23/7

Fredag
24//7

Lördag
25/7

Söndag
26/7
09.00-10.00
Pilates 
Petra 
09.00-10.00
SamaYoga
Petra 
08.30-10.00
StrandYoga 
med frukost 
Petra 

17.00-18.30
PranaFlow
Petra


 

17.00-18.30
YinYoga
Petra

17.00-18.00
Funktinell Styrka
Jordbodalens utegym
Petra


V.31 27 juli - 2 augusti 2020

Måndag
27/7

Tisdag
28/7

Onsdag
29/7

Torsdag
30/7

Fredag
31//7

Lördag
1/8

Söndag
2/8
08.00-09.00
LungYoga
Rebecka
09.00-10.30
VinyasaYoga
Rebecka

18.00-19.00
Spiritual Warrior
Yoga
Rebecka


 

18.30-20.00
YinYangYoga
Rebecka


V.32 3-9 augusti 2020
YogaRetreat 6-9 augusti 2020

Måndag
3/8

Tisdag
4/8

Onsdag
5/8

Torsdag
6/8

Fredag
7/8

Lördag
8/8

Söndag
9/8
09.00-10.00
SamaYoga
Petra
09.00-10.00
Pilates
Petra
YogaRetrat 
med 
preBALANS 
Förbokas!
YogaRetrat 
med 
preBALANS 
Förbokas!
YogaRetrat 
med 
preBALANS 
Förbokas!
YogaRetrat 
med 
preBALANS 
Förbokas!


17.00-18.00
Pilates
Petra

18.00-19.30
JivamuktiYoga
Rebecka

Klassbeskrivningar

Pilates
Pilates är en skonsam och effektiv träningsform för dig som vill ha en starkare, smidigare och mer välbalanserad kropp. Pilates stärker magen och stabiliserar därmed ryggraden. Tekniken ger bättre hållning, löser upp muskelspänningar och återger kroppen dess naturliga rörelsemönster, vilket ger en ökad känsla av välbefinnande. Pilates är en lugn och kontrollerad träningsform med både statiska och dynamiska rörelser. Rörelserna är metodiska och själen ges utrymme. Vi anpassar i gruppen och utefter nivå så gör vi Pilates på matta, med vikter, stor pilates boll, pilates rulle, pilates ring och TRX.  Pilates utövas med pilates strumpor på fötterna.
Nivå: Nybörjare - Avancerad

Funktionell Styrka
Tonvikten ligger på kroppens kärna (Core). Buk och ryggmuskulaturen kommer att få sig en riktig utmaning. Vi tränar flera muskler samtidigt i övningar som inkluderar stabilitet, balans, koordination, rörlighet,spänst och kondition. Träningen sker i cirkelfom. Ta med en handduk att ligga på, vattenflska. Träningen sker i bra skor och en bra sport-BH. Vi är antingen på utegymmet i Maria Park eller i studion. 
Nivå: Nybörjare - Avancerad

VinyasaYoga
VinyasaYoga kallas ofta också Flow då det är smidiga övergångar mellan positionerna. En väldigt populär form av yoga. Varje rörelse i serien instrueras och guidas genom en in- eller utandning. Andningen är en viktig del att hela tiden röra sig med andningen som sin guide. 
En blandning av långsamt och snabbt och innehåller även avancerade poser, armbalanser, inversions och alla olika nivåer (kramas) för att utmanas på din nivå. 
Nivå: Avancerad

YinYoga 
YinYoga som är en passiv yogaform, i motsats till våra andra yogaklasser som då är mer yang, som står för den dynamiska och aktiva formen av yoga.  Under en klass håller man positionerna i ca 3-20 minuter med helt avslappnade muskler. I Yin Yoga fokuserar man på kroppens bindväv, leder och ligament. Bindväv runt ben, leder och organ stretchas för att ge ökad rörlighet. Då positionerna hålls under en längre tid är Yin Yoga en bra närvaroträning, att vända uppmärksamheten inåt och att låta allt vara precis som det är. Yin yogan stillhet främjar utveckling, renar energi blockeringar och ökar cirkulationen. Yin Yoga är ett bra komplement till yang yoga/dynamisk yoga och är meditation med djupa stretchar där vi använder oss av positionen för att komma djupare in i kroppen och inte kroppen för att komma djupare in i positionen. 
FasciaYoga med bollar, block, rulle blandar vi in mer eller mindre i Yin övningarna.
Nivå: Nybörjare - Avancerad

Yoga
På denna klass förklaras alla positioner (asanas) i detalj och korrektioner görs.
Klassen är baserade på Anusara yoga och dess universella "Principles of alignment" (grundprinciper i biomekanik).
Biomekanik är grunden - vi placerar kroppen optimalt i varje position för att sedan utforska och fördjupa positionen med andetaget och närvaro i kropp och sinne. Stor vikt läggs vid teknik, koncentration och inre fokus. På denna nivå behövs modet för att prova handstående, huvudstående, brygga och skulderstående. Klasserna inleds och avslutas med chanting (mantrasång). Varje klass avslutas med nedvarvning, yogisk djupavslappning (savasana) samt kort meditation (dhyana). 
Nivå: Nybörjare - Avancerad

Yoga med vikter
Ett Yogapassa för dig som är van utövare och kan grunderna i din yoga och nu är redo för nya utmaningar. Högt tempo som utmanar konditionen, bra core övningar och vi använder fria vikter för en ökad styrka, smidighet och roliga utmaningar. 
Nivå: Avancerad

JivamuktiYoga
Jivamuktiyoga är en fysisk dynamisk yogaform som varvas med filosofi och mantran.
Jivamuktiyogan vilar på fem grundpelare vilka är ”studerande av den klassiska yogans litteratur”, ”bhakti” som innebär villkorslös kärlek, ”ahimsa” som betyder ickevåld och en önskan om att inte skada någon levande varelse, ”nada” det vill säga ljudets yoga och hur ljud och musik kan påverka sinnet och medvetandet, samt slutligen ”meditation” för att stilla sinnet.
Nivå: Avancerad

StrandYoga 
En härlig mix av lite olika Yogastilar, så det blir olika varje vecka och vi anpassar intensitet efter väder och vind. En klass som passar alla oavsett tidigare yogakunskaper. 
Klassen är planerad utomhus på stranden men vid mindre passande väder så är vi inhomhus i studion.
Vi kör i sande på stranden precis nedanför Sillen & Makrillen och ibland på trädäcket mot Kallis väggen vid stora bollen. 
När vi är på stranden i sanden så rekommenderar vi att du har en handduk eller liknande under din yogamatta. Du tar med din egen yogamatta och du har en matta för inomhus- och en för utomhusbruk.  
Ta med egna props som block, straps, filt, ögonkudde, strumpor för bästa yogan.
Efter klassen är det tid för ett snabbt dopp i havet inann vi tillsammans avnjuter en yogafrukost på ett närliggande cafe där vi har ett abonnerat bord. 
Nivå: Nybörjare - Avancerad 

YinYangYoga 
YinYangYoga kombinerar flödande, aktiva och värmande positioner(yang) med stillsamma, lugnande och passiva positioner (yin).
Nivå: 

Vinyasa/Restoretive
Flow and Restore är en klass där första halvan är en Vinyasa klass och andra halvan en Restorative klass.
Restorative yoga är en terapeutisk och meditativ yogaform och den djupa avslappningen är ett fantastiskt sätt att hantera vardagens stress på. Fokus ligger på återhämtning och passar alla, nybörjare som erfarna.
Nivå: 

PranaFlowYoga
En flödande dynamisk och utmanande klass där positioner länkas samman i ett flöde. Extra fokus på övningar där vi bygger styrka.
Klassen avslutas med sittande asanas och savasana.
Nivå: Avancerad

Spiritual Warrior Yoga
En fysiskt utmanande fast sekvens på 60 minuter med inspirerande musik, högt tempo och minimalt med muntliga instruktioner.
Nivå: Avancerad 

SamaYoga
Att börja dagen med att yoga är det traditonella sättet att utöva yoga på. Du har glädje av effekten av yogan resten av dagen. 
Mjuka och lugna rörelser för att väcka kroppen optimalt. Varje session inleds och/eller avslutas med andningsövningar (pranayama). 
Hjärtöppnande mantran och mantran även i solhälsningen.
Nivå: Nybörjare - Avancerad

LugnYoga
Lugn och mjuk yoga med fokus på andning, smidighet, balans och styrka helt anpassad efter dina egna förutsättningar.
Nivå: Nybörjare - Avancerad