SommarSchema veckorna 24-32 2020

Nu är det dags att boka sig en plats till vårt populära Sommarkort då du får träna HUR mycket du vill på VAD du vill. 
Under veckorna 24-32 erbjuder vi ett SOMMARKORT till förmånligt pris.
Detta kort är perfekt för dig som vill prova på våra olika träningsformer men är också toppen för dig som redan är biten och vill träna flera gånger i veckan. 

NYHET - Vi har öppnat upp en 60 kvm stor Open Air Studio en trappa upp i anslutning till studion där vi kommer hålla våra klasser när vädret tillåter. 

Drop IN
Om du inte har SOMMARKORTET så går det också att komma som Drop IN till vårt sommarpris 200kr/klass (ord pris 250 kr).
Ingen förbokning krävs, de som har Sommarkort har förtur till platser och vi har begränsat antalet platser i studion pga COVID-19. 
Viktigt att du läser igenom informationen och våra trivselregler inför första tillfället.

Erbjudande
-100 kr för prova på första gången för helt nya 
-Kom 2 nya och betala för 1 
OBS! Gäller endast för dig som är helt ny på preBALANS 

Läs noga igenom våra trivselregler inför första tillfället.
Läs klassbeskrivningarna nedan efter schemat.

Klicka på "Boka-symbolen" här nedan för att boka dina platser och läsa mer information.

V.32 3-9 augusti 2020
YogaRetreat 6-9 augusti 2020

Måndag
3/8

Tisdag
4/8

Onsdag
5/8

Torsdag
6/8

Fredag
7/8

Lördag
8/8

Söndag
9/8
09.00-10.00
SamaYoga
Petra
09.00-10.00
Pilates
Petra
YogaRetreat 
med 
preBALANS 
Förbokas!
YogaRetreat 
med 
preBALANS 
Förbokas!
YogaRetreat 
med 
preBALANS 
Förbokas!
YogaRetreat 
med 
preBALANS 
Förbokas!

17.00-18.00
Pilates
Petra

18.30-20.00
HathaFlow
Anita
 

Klassbeskrivningar

Pilates
Pilates är en skonsam och effektiv träningsform för dig som vill ha en starkare, smidigare och mer välbalanserad kropp. Pilates stärker magen och stabiliserar därmed ryggraden. Tekniken ger bättre hållning, löser upp muskelspänningar och återger kroppen dess naturliga rörelsemönster, vilket ger en ökad känsla av välbefinnande. Pilates är en lugn och kontrollerad träningsform med både statiska och dynamiska rörelser. Rörelserna är metodiska och själen ges utrymme. Vi anpassar i gruppen och utefter nivå så gör vi Pilates på matta, med vikter, stor pilates boll, pilates rulle, pilates ring och TRX.  Pilates utövas med pilates strumpor på fötterna.
Nivå: Nybörjare - Avancerad

Funktionell Styrka
Tonvikten ligger på kroppens kärna (Core). Buk och ryggmuskulaturen kommer att få sig en riktig utmaning. Vi tränar flera muskler samtidigt i övningar som inkluderar stabilitet, balans, koordination, rörlighet,spänst och kondition. Träningen sker i cirkelfom. Ta med en handduk att ligga på, vattenflska. Träningen sker i bra skor och en bra sport-BH. Vi är antingen på utegymmet i Maria Park eller i studion. 
Nivå: Nybörjare - Avancerad

VinyasaYoga
VinyasaYoga kallas ofta också Flow då det är smidiga övergångar mellan positionerna. En väldigt populär form av yoga. Varje rörelse i serien instrueras och guidas genom en in- eller utandning. Andningen är en viktig del att hela tiden röra sig med andningen som sin guide. 
En blandning av långsamt och snabbt och innehåller även avancerade poser, armbalanser, inversions och alla olika nivåer (kramas) för att utmanas på din nivå. 
Nivå: Avancerad

YinYoga 
YinYoga som är en passiv yogaform, i motsats till våra andra yogaklasser som då är mer yang, som står för den dynamiska och aktiva formen av yoga.  Under en klass håller man positionerna i ca 3-20 minuter med helt avslappnade muskler. I Yin Yoga fokuserar man på kroppens bindväv, leder och ligament. Bindväv runt ben, leder och organ stretchas för att ge ökad rörlighet. Då positionerna hålls under en längre tid är Yin Yoga en bra närvaroträning, att vända uppmärksamheten inåt och att låta allt vara precis som det är. Yin yogan stillhet främjar utveckling, renar energi blockeringar och ökar cirkulationen. Yin Yoga är ett bra komplement till yang yoga/dynamisk yoga och är meditation med djupa stretchar där vi använder oss av positionen för att komma djupare in i kroppen och inte kroppen för att komma djupare in i positionen. 
FasciaYoga med bollar, block, rulle blandar vi in mer eller mindre i Yin övningarna.
Nivå: Nybörjare - Avancerad

Yoga
På denna klass förklaras alla positioner (asanas) i detalj och korrektioner görs.
Klassen är baserade på Anusara yoga och dess universella "Principles of alignment" (grundprinciper i biomekanik).
Biomekanik är grunden - vi placerar kroppen optimalt i varje position för att sedan utforska och fördjupa positionen med andetaget och närvaro i kropp och sinne. Stor vikt läggs vid teknik, koncentration och inre fokus. På denna nivå behövs modet för att prova handstående, huvudstående, brygga och skulderstående. Klasserna inleds och avslutas med chanting (mantrasång). Varje klass avslutas med nedvarvning, yogisk djupavslappning (savasana) samt kort meditation (dhyana). 
Nivå: Nybörjare - Avancerad

Yoga med vikter
Ett Yogapassa för dig som är van utövare och kan grunderna i din yoga och nu är redo för nya utmaningar. Högt tempo som utmanar konditionen, bra core övningar och vi använder fria vikter för en ökad styrka, smidighet och roliga utmaningar. 
Nivå: Avancerad

StrandYoga 
En härlig mix av lite olika Yogastilar, så det blir olika varje vecka och vi anpassar intensitet efter väder och vind. En klass som passar alla oavsett tidigare yogakunskaper. 
Klassen är planerad utomhus på stranden men vid mindre passande väder så är vi inhomhus i studion.
Vi kör i sande på stranden precis nedanför Sillen & Makrillen och ibland på trädäcket mot Kallis väggen vid stora bollen. 
När vi är på stranden i sanden så rekommenderar vi att du har en handduk eller liknande under din yogamatta. Du tar med din egen yogamatta och du har en matta för inomhus- och en för utomhusbruk.  
Ta med egna props som block, straps, filt, ögonkudde, strumpor för bästa yogan.
Efter klassen är det tid för ett snabbt dopp i havet inann vi tillsammans avnjuter en yogafrukost på ett närliggande cafe där vi har ett abonnerat bord. 
Nivå: Nybörjare - Avancerad 

PranaFlowYoga
En flödande dynamisk och utmanande klass där positioner länkas samman i ett flöde. Extra fokus på övningar där vi bygger styrka.
Klassen avslutas med sittande asanas och savasana.
Nivå: Avancerad

SamaYoga
Att börja dagen med att yoga är det traditonella sättet att utöva yoga på. Du har glädje av effekten av yogan resten av dagen. 
Mjuka och lugna rörelser för att väcka kroppen optimalt. Varje session inleds och/eller avslutas med andningsövningar (pranayama). 
Hjärtöppnande mantran och mantran även i solhälsningen.
Nivå: Nybörjare - Avancerad

LugnYoga
Lugn och mjuk yoga med fokus på andning, smidighet, balans och styrka helt anpassad efter dina egna förutsättningar.
Nivå: Nybörjare - Avancerad

HathaFlow
Sekvenser av flödande asanas kombineras med andningstekniker, meditation och avslappningstekniker – allt för att befästa uppmärksamheten till andetaget, för att stilla sinnet och bli mer närvarande i kroppen och vardagen. Hatha Flow har sina influenser i klassisk Sivananda Hatha Yoga, Pattabi Jois Ashtanga och Iyengar, men även nyare, dynamiska Vinyasa och Power Yoga stilar.
Nivå: Nybörjare - Avancerad

MediYoga
Medicinsk yoga är en mjuk yogaform med andnings- kroppsövningar och meditation. Denna yogaform är anpassad för alla, oavsett ålder och fysiska förutsättningar. Förutom att minska och förebygga medicinska problem upplever de flesta deltagarna en större medvetenhet, stabilitet, ökad rörlighet, lugn och harmoni. 
Nivå: Nybörjare - Avancerad