Sommarkort veckorna 25-33 2019

Nu är det dags att boka sig en plats till vårt populära Sommarkort.
Under veckorna 25-33 erbjuder vi ett SOMMARKORT som ger dig möjlighet att träna HUR myckt du vill och på VAD du vill under hela 9-veckor.
Detta kort är perfekt för dig som vill prova på våra olika träningsformer men är också toppen för dig som redan är biten och vill ha ännu mer:-) Vid fint väder är vi utomhus under bar himmel, strandyoga till havetsbrus och på Café Étoiles terrass.
Sommarkortet gäller även klasserna på Maria Park som är utomhus.

NYHET - Utomhusklasser på Maria Park (MP)
Vi erbjuder i sommar utomhusklasser på Maria Park i ett lummigt parkområde med bra parkeringsmöjligheter. Vid dåligt väder tar vi skydd under tak, så vi kör alla dagar.
Ta med dig strumpor och filt till avslappningen.
I sommar erbjuder vi Yoga, Pilates och Funktionell Styrka där och vi håller till vid utegymmet bakom tennisbanorna. 

Drop IN
Om du inte har SOMMARKORTETså går det också att komma som Drop IN till vårt sommarpirs 200kr/klass (ord pris 250 kr).
Maria Park klasserna kostar 150kr i sommar. Dessa klasser betalas kontant på plats!
Ingen förbokning krävs, de som har sommarkort har förtur till platser. 
Viktigt att du läser igenom informationen och våra trivselregler inför första tillfället.

Erbjudande
-100kr för prova på första gången
-Kom 2 och betala för 1 
OBS! Gäller endast för dig som är helt ny på preBALANS 

Läs noga igenom våra trivselregler inför första tillfället.
Läs klassbeskrivningarna nedan efter schemat.

Klicka på "Boka-symbolen" här nedan för att boka dina platser och läsa mer information.

V.29 15 juli - 21 juli 2019

Måndag
15/7

Tisdag
16/7

Onsdag
17/7

Torsdag
18/7

Fredag
19/7

Lördag
20/7

Söndag
21/7
09.00-10.00
Yoga 
Petra 
10.00-11.00
Pilates MP
Petra
08.30-10.00
StrandYoga 
med frukost
Petra

19.00-20.30
VinyasaYoga
Rebecka

17.00-18.00
YinYoga MP
Petra 

18.00-19.00
Pilates
Petra 
17.00-18.00
Funktionell Styrka MP
Petra


V.30 22 juli - 28 juli 2019

Måndag
22/7

Tisdag
23/7

Onsdag
24/7

Torsdag
25/7

Fredag
26/7

Lördag
27/7

Söndag
28/7
08.00-09.00
Pilates
Petra 
10.00-11.00
Yoga MP
Petra
09.00-10.30
VinyasaYoga
Rebecka

17.00-18.00
Pilates MP
Petra

18.30-20.00
AshtangaYoga
Beatrice

18.30-20.00
Yoga
Petra

17.00-18.00
Funktionell Styrka MP
Petra


V.31 29 juli - 4 augusti 2019

Måndag
29/7

Tisdag
30/7

Onsdag
31/7

Torsdag
1/8

Fredag
2/8

Lördag
3/8

Söndag
4/8
10.00-11.00
LugnYoga
Rebecka
09.00-10.30
VinyasaYoga
Rebecka

18.00-19.30
VinyasaYoga
Rebecka

18.15-19.45
AshtangaYoga
Beatrice

19.00-20.30
VinyasaYoga
Beatrice


V.32 5 augusti - 11 augusti 2019

Måndag
5/8

Tisdag
6/8

Onsdag
7/8

Torsdag
8/8

Fredag
9/8

Lördag
10/8

Söndag
11/8
10.00-11.00
Pilates MP
Petra
YogaRetreat 
med preBALANS 
i Skåne
YogaRetreat 
med preBALANS 
i Skåne
YogaRetreat 
med preBALANS 
i Skåne
YogaRetreat 
med preBALANS 
i Skåne

17.00-18.00
Yoga MP
Petra

18.30-20.00
AshtangaYoga
Beatrice

18.15-19.15
Pilates
Petra

18.30-19.45
VinyasaYoga
Rebecka


V.33 12 augusti - 18 augusti 2019

Måndag
12/8

Tisdag
13/8

Onsdag
14/8

Torsdag
15/8

Fredag
16/8

Lördag
17/8

Söndag
18/8
10.00-11.00
Pilates MP
Petra
 08.00-09.00
Yoga 
Petra
 
08.30-10.00
StrandYoga 
med frukost
Petra
Öppet Hus kl 10.00-15.00
10.00-11.00 Pilates
11.15-12.15 YinYoga
12.30-13.30 AshtangaYoga
13.45-14.45 VinyasaYoga

18.00-19.30
AshtangaYoga
Beatrice

18.00-19.00
Pilates
Petra

18.30-19.45
VinyasaYoga
Rebecka

17.00-18.00
Yoga MP
Petra
17.00-18.00
Funktionell Styrka JB
Petra

Klassbeskrivningar

Pilates
Pilates är en skonsam och effektiv träningsform för dig som vill ha en starkare, smidigare och mer välbalanserad kropp. Pilates stärker magen och stabiliserar därmed ryggraden. Tekniken ger bättre hållning, löser upp muskelspänningar och återger kroppen dess naturliga rörelsemönster, vilket ger en ökad känsla av välbefinnande. Pilates är en lugn och kontrollerad träningsform med både statiska och dynamiska rörelser. Rörelserna är metodiska och själen ges utrymme. Vi anpassar i gruppen och utefter nivå så gör vi Pilates på matta, med vikter, stor pilates boll, pilates rulle, pilates ring och TRX.  Pilates utövas med pilates strumpor på fötterna.
Nivå: Nybörjare - Avancerad

Funktionell Styrka
Tonvikten ligger på kroppens kärna (Core). Buk och ryggmuskulaturen kommer att få sig en riktig utmaning. Vi tränar flera muskler samtidigt i övningar som inkluderar stabilitet, balans, koordination, rörlighet,spänst och kondition. Träningen sker i cirkelfom. Ta med en handduk att ligga på, vattenflska. Träningen sker i bra skor och en bra sport-BH. Vi är antingen på utegymmet i Jordbodalen (JB) eller på utegymmet i Maria Park (MP) bakom tennisbanorna. 
Nivå: Nybörjare - Avancerad

VinyasaYoga
VinyasaYoga kallas ofta också Flow då det är smidiga övergångar mellan positionerna. En väldigt populär form av yoga. Varje rörelse i serien instrueras och guidas genom en in- eller utandning. Andningen är en viktig del att hela tiden röra sig med andningen som sin guide. 
En blandning av långsamt och snabbt och innehåller även avancerade poser, armbalanser, inversions och alla olika nivåer (kramas) för att utmanas på din nivå. 
Nivå: Nybörjare - Avancerad

YinYoga 
YinYoga som är en passiv yogaform, i motsats till våra andra yogaklasser som då är mer yang, som står för den dynamiska och aktiva formen av yoga.  Under en klass håller man positionerna i ca 3-20 minuter med helt avslappnade muskler. I Yin Yoga fokuserar man på kroppens bindväv, leder och ligament. Bindväv runt ben, leder och organ stretchas för att ge ökad rörlighet. Då positionerna hålls under en längre tid är Yin Yoga en bra närvaroträning, att vända uppmärksamheten inåt och att låta allt vara precis som det är. Yin yogan stillhet främjar utveckling, renar energi blockeringar och ökar cirkulationen. Yin Yoga är ett bra komplement till yang yoga/dynamisk yoga och är meditation med djupa stretchar där vi använder oss av positionen för att komma djupare in i kroppen och inte kroppen för att komma djupare in i positionen. 
FasciaYoga med bollar, block, rulle blandar vi in mer eller mindre i Yin övningarna.
Nivå: Nybörjare

AshtangaYoga
Ashtanga yogan definieras ofta som en dynamisk och fysisk form av yoga. Den ger ökad muskel styrka, hälsa och livskraft. Genom andning, asanas, blickfokusering och koncentration, kan man utveckla en god kroppslontroll, kontroll över sinnena, och en medvetenhet om sitt inre. Ashtanga yogan bygger på tre olika serier där varje asana förbereder för nästa, och man kombinerar detta med vinyasas, som ett flöde mellan våra positioner. Enligt en av pionjärerna inom Ashtanga yogan, Sri K Pattabhi Jois, är Ashtanga yogan en stig som leder till vår verkliga natur!
Nivå: Avancerad

LugnYoga
Lugn och mjuk yoga med fokus på andning, smidighet, balans och styrka helt anpassad efter dina egna förutsättningar. Effekterna av yogan stärker hela kroppen,  sinnet och dess funktioner. Balansen och koordinationen mellan höger och vänster kroppshalva förbättras. Yogan ökar smidighet och rörlighet i muskulatur, leder och ligament. Ökad balans. Andningsövningar och avslappning tillsammans med den mjuka koncentrationen ger ett mera avslappnat sinne och djupare lugn. Detta kan också avspeglas i bättre sömnkvalitet och större stresstålighet.
Nivå: Nybörjare

TRX
TRX är en revolutionerande metod där du använder din egen kroppsvikt som motvikt. Träningen passar allt från nybörjare till elit, då du enklet själv anpassar nivån på övningarna. Hela bålen (Core) är med hela tiden i alla övningar. En hand eller fot är i TRX  suspensen och resten av punkterna är i golvet. En fantastisk blandning av styrka, balans, koordination, flexibilitet, explosivitet, kondition och såklart core stabilitet. Det är som alltid små PT (personlig träning) grupper. TRX kommer gynna dig i din Yoga- och Pilatesträning. "Make your body your machine"!
Nivå: Avancerad

StrandYoga - KULA
En helt magisk upplevelse att yoga till havets brus under bar himmel nere på stranden. Ibland är vi nere i sanden precis vid Kallis framför Sillen och ibland på trädäcket på andra sidan Kallis vid "bollen". Vi möts därnere och ni ser preBALANS flagga. Nivån varierar och vi anpassar oss lite efter vädret. Tänk på att ta på dig varma kläder då vi kör utomhus även mindre soliga dagar. Ta med egen utematta, något att ha undermattan, filt till avslappningen. Vid dåligt väder kör vi på Café Étolies terrass under markiser och med värmare. Efter yogan avnjuter vi en magisk KULA frukost ihop på Étoile till yogapris.
Nivå: Nybörjare - Avancerad

Yoga
På denna klass förklaras alla positioner (asanas) i detalj och korrektioner görs.
Klassen är baserade på Anusara yoga och dess universella "Principles of alignment" (grundprinciper i biomekanik).
Biomekanik är grunden - vi placerar kroppen optimalt i varje position för att sedan utforska och fördjupa positionen med andetaget och närvaro i kropp och sinne. Stor vikt läggs vid teknik, koncentration och inre fokus. På denna nivå behövs modet för att prova handstående, huvudstående, brygga och skulderstående. Klasserna inleds och avslutas med chanting (mantrasång). Varje klass avslutas med nedvarvning, yogisk djupavslappning (savasana) samt kort meditation (dhyana). 
Nivå: Nybörjare - Avancerad