Sommarkort veckorna 25-33 2019

Nu är det dags att boka sig en plats till vårt populära Sommarkort.
Under veckorna 25-33 erbjuder vi ett SOMMARKORT som ger dig möjlighet att träna HUR myckt du vill och på VAD du vill under hela 9-veckor.
Detta kort är perfekt för dig som vill prova på våra olika träningsformer men är också toppen för dig som redan är biten och vill ha ännu mer:-)
Sommarkortet gäller även klasserna på Maria Park som är utomhus.

NYHET - Utomhusklasser på Maria Park (MP)
Vi erbjuder i sommar utomhusklasser på Maria Park i ett lummigt parkområde med bra parkeringsmöjligheter. Vid dåligt väder tar vi skydd under tak, så vi kör alla dagar.
Ta med dig strumpor och filt till avslappningen.
I sommar erbjuder vi Yoga, Pilates och Funktionell Styrka där och vi håller till vid utegymmet bakom tennisbanorna. 

Drop IN
Om du inte har SOMMARKORTETså går det också att komma som Drop IN till vårt sommarpirs 200kr/klass (ord pris 250 kr).
Maria Park klasserna kostar 150kr i sommar.
Dessa klasser betalas kontant på plats!

Drop IN
Om du inte har SOMMARKORTET så går det också att komma som Drop IN till vårt sommarpirs 200kr/klass (ord pris 250 kr) 

Erbjudande
-100kr för prova på första gången
-Kom 2 och betala för 1 
OBS! Gäller endast för dig som är helt ny på preBALANS 

Läs noga igenom våra trivselregler inför första tillfället.
Läs klassbeskrivningarna nedan efter schemat.

Klicka på "Boka-symbolen" här nedan för att boka dina platser och läsa mer information.

V.25 17 juni - 23 juni 2019

Måndag
17/6

Tisdag
18/6

Onsdag
19/6

Torsdag
20/6

Fredag
21/6

Lördag
22/6

Söndag
23/6
10.00-11.00
LugnYoga
Rebecka
08.00-10.00
MidsommarYoga
OBS! Måste förbokas
Petra
08.30-10.00
StrandYoga 
med frukost
Petra

18.30-20.00
AshtangaYoga
Beatrice

19.00-20.30
VinyasaYoga
Rebecka

InternationellaYogaDagen
 


V.26 24 juni - 30 juni 2019

Måndag
24/6

Tisdag
25/6

Onsdag
26/6

Torsdag
27/6

Fredag
28/6

Lördag
29/6

Söndag
30/6
08.00-09.00
TRX
Petra
10.00-11.00
Pilates MP
Petra 
08.30-10.00
StrandYoga 
med frukost
Petra

17.30-18.30
Yoga MP
Petra

19.00-20.30
AshtangaYoga
Beatrice

18.15-19.15
Pilates
Petra

18.30-19.45
VinyasaYoga
Beatrice
17.00-18.00
Fukionell Styrka JB
Petra


V.27 1 juli - 7 juli 2019

Måndag
1/7

Tisdag
2/7

Onsdag
3/7

Torsdag
4/7

Fredag
5/7

Lördag
6/7

Söndag
7/7
10.00-11.00
Yoga MP
Petra
08.00-09.00
Pilates
Petra
08.30-10.00
StrandYoga 
med frukost
Petra på
Petra dagen
GästYogalärare SKY
Från Bali
OBS! Måste förbokas

18.30-20.00
VinyasaYoga
Rebecka

18.30-19.30
Pilates
Petra

18.15-19.45
VinyasaYoga
Rebecka

17.00-18.00
Funktionell Styrka MP
Petra


V.28 8 juli - 14 juli 2019

Måndag
8/7

Tisdag
9/7

Onsdag
10/7

Torsdag
11/7

Fredag
12/7

Lördag
13/7

Söndag
14/7
09.00-10.00
Yoga 
Petra 
10.00-11.00
Pilates MP
Petra
08.30-10.00
StrandYoga 
med frukost
Petra

17.00-18.00
Yoga MP
Petra 

18.30-19.45
VinyasaYoga
Beatrice

18.15-19.15
Pilates
Petra 

18.15-19.45
AshtangaYoga
Beatrice
17.00-18.00
Funktionell Styrka JB
Petra


V.29 15 juli - 21 juli 2019

Måndag
15/7

Tisdag
16/7

Onsdag
17/7

Torsdag
18/7

Fredag
19/7

Lördag
20/7

Söndag
21/7
08.00-10.00
Yoga 
Petra 
10.00-11.00
Pilates MP
Petra
08.30-10.00
StrandYoga 
med frukost
Petra

19.00-20.30
VinyasaYoga
Rebecka

17.00-18.00
YinYoga MP
Petra 

18.00-19.00
Pilates
Petra 
17.00-18.00
Funktionell Styrka MP
Petra


V.30 22 juli - 28 juli 2019

Måndag
22/7

Tisdag
23/7

Onsdag
24/7

Torsdag
25/7

Fredag
26/7

Lördag
27/7

Söndag
28/7
08.00-09.00
Pilates
Petra 
10.00-11.00
Yoga MP
Petra
09.00-10.30
VinyasaYoga
Rebecka

17.00-18.00
Pilates MP
Petra

18.30-20.00
AshtangaYoga
Beatrice

18.30-20.00
Yoga
Petra

17.00-18.00
Funktionell Styrka MP
Petra


V.31 29 juli - 4 augusti 2019

Måndag
29/7

Tisdag
30/7

Onsdag
31/7

Torsdag
1/8

Fredag
2/8

Lördag
3/8

Söndag
4/8
10.00-11.00
LugnYoga
Rebecka
09.00-10.30
VinyasaYoga
Rebecka

18.00-19.30
VinyasaYoga
Rebecka

18.15-19.45
AshtangaYoga
Beatrice

19.00-20.30
VinyasaYoga
Beatrice


V.32 5 augusti - 11 augusti 2019

Måndag
5/8

Tisdag
6/8

Onsdag
7/8

Torsdag
8/8

Fredag
9/8

Lördag
10/8

Söndag
11/8
10.00-11.00
Pilates MP
Petra
YogaRetreat 
med preBALANS 
i Skåne
YogaRetreat 
med preBALANS 
i Skåne
YogaRetreat 
med preBALANS 
i Skåne
YogaRetreat 
med preBALANS 
i Skåne

17.00-18.00
Yoga MP
Petra

18.30-20.00
AshtangaYoga
Beatrice

18.15-19.15
Pilates
Petra

18.30-19.45
VinyasaYoga
Rebecka


V.33 12 augusti - 18 augusti 2019

Måndag
12/8

Tisdag
13/8

Onsdag
14/8

Torsdag
15/8

Fredag
16/8

Lördag
17/8

Söndag
18/8
10.00-11.00
Pilates MP
Petra
 08.00-09.00
Yoga 
Petra
 
08.30-10.00
StrandYoga 
med frukost
Petra
Öppet Hus kl 10.00-15.00
10.00-11.00 Pilates
11.15-12.15 YinYoga
12.30-13.30 AshtangaYoga
13.45-14.45 VinyasaYoga

18.00-19.30
AshtangaYoga
Beatrice

18.00-19.00
Pilates
Petra

18.30-19.45
VinyasaYoga
Rebecka

17.00-18.00
Yoga MP
Petra
17.00-18.00
Funktionell Styrka JB
Petra

Klassbeskrivningar

Pilates
Pilates är en skonsam och effektiv träningsform för dig som vill ha en starkare, smidigare och mer välbalanserad kropp. Pilates stärker magen och stabiliserar därmed ryggraden. Tekniken ger bättre hållning, löser upp muskelspänningar och återger kroppen dess naturliga rörelsemönster, vilket ger en ökad känsla av välbefinnande. Pilates är en lugn och kontrollerad träningsform med både statiska och dynamiska rörelser. Rörelserna är metodiska och själen ges utrymme. Vi anpassar i gruppen och utefter nivå så gör vi Pilates på matta, med vikter, stor pilates boll, pilates rulle, pilates ring och TRX.  Pilates utövas med pilates strumpor på fötterna.
Nivå: Nybörjare - Avancerad

Funktionell Styrka
Tonvikten ligger på kroppens kärna (Core). Buk och ryggmuskulaturen kommer att få sig en riktig utmaning. Vi tränar flera muskler samtidigt i övningar som inkluderar stabilitet, balans, koordination, rörlighet,spänst och kondition. Träningen sker i cirkelfom. Ta med en handduk att ligga på, vattenflska. Träningen sker i bra skor och en bra sport-BH. Vi är antingen på utegymmet i Jordbodalen (JB) eller på utegymmet i Maria Park (MP) bakom tennisbanorna. 
Nivå: Nybörjare - Avancerad

VinyasaYoga
VinyasaYoga kallas ofta också Flow då det är smidiga övergångar mellan positionerna. En väldigt populär form av yoga. Varje rörelse i serien instrueras och guidas genom en in- eller utandning. Andningen är en viktig del att hela tiden röra sig med andningen som sin guide. 
En blandning av långsamt och snabbt och innehåller även avancerade poser, armbalanser, inversions och alla olika nivåer (kramas) för att utmanas på din nivå. 
Nivå: Nybörjare - Avancerad

YinYoga 
YinYoga som är en passiv yogaform, i motsats till våra andra yogaklasser som då är mer yang, som står för den dynamiska och aktiva formen av yoga.  Under en klass håller man positionerna i ca 3-20 minuter med helt avslappnade muskler. I Yin Yoga fokuserar man på kroppens bindväv, leder och ligament. Bindväv runt ben, leder och organ stretchas för att ge ökad rörlighet. Då positionerna hålls under en längre tid är Yin Yoga en bra närvaroträning, att vända uppmärksamheten inåt och att låta allt vara precis som det är. Yin yogan stillhet främjar utveckling, renar energi blockeringar och ökar cirkulationen. Yin Yoga är ett bra komplement till yang yoga/dynamisk yoga och är meditation med djupa stretchar där vi använder oss av positionen för att komma djupare in i kroppen och inte kroppen för att komma djupare in i positionen. 
FasciaYoga med bollar, block, rulle blandar vi in mer eller mindre i Yin övningarna.
Nivå: Nybörjare

AshtangaYoga
Ashtanga yogan definieras ofta som en dynamisk och fysisk form av yoga. Den ger ökad muskel styrka, hälsa och livskraft. Genom andning, asanas, blickfokusering och koncentration, kan man utveckla en god kroppslontroll, kontroll över sinnena, och en medvetenhet om sitt inre. Ashtanga yogan bygger på tre olika serier där varje asana förbereder för nästa, och man kombinerar detta med vinyasas, som ett flöde mellan våra positioner. Enligt en av pionjärerna inom Ashtanga yogan, Sri K Pattabhi Jois, är Ashtanga yogan en stig som leder till vår verkliga natur!
Nivå: Avancerad

LugnYoga
Lugn och mjuk yoga med fokus på andning, smidighet, balans och styrka helt anpassad efter dina egna förutsättningar. Effekterna av yogan stärker hela kroppen,  sinnet och dess funktioner. Balansen och koordinationen mellan höger och vänster kroppshalva förbättras. Yogan ökar smidighet och rörlighet i muskulatur, leder och ligament. Ökad balans. Andningsövningar och avslappning tillsammans med den mjuka koncentrationen ger ett mera avslappnat sinne och djupare lugn. Detta kan också avspeglas i bättre sömnkvalitet och större stresstålighet.
Nivå: Nybörjare

TRX
TRX är en revolutionerande metod där du använder din egen kroppsvikt som motvikt. Träningen passar allt från nybörjare till elit, då du enklet själv anpassar nivån på övningarna. Hela bålen (Core) är med hela tiden i alla övningar. En hand eller fot är i TRX  suspensen och resten av punkterna är i golvet. En fantastisk blandning av styrka, balans, koordination, flexibilitet, explosivitet, kondition och såklart core stabilitet. Det är som alltid små PT (personlig träning) grupper. TRX kommer gynna dig i din Yoga- och Pilatesträning. "Make your body your machine"!
Nivå: Avancerad

StrandYoga
Nivå: Nybörjare

Yoga
Nivå: Nybörjare - Avancerad