ÖPPET HUS SCHEMA V.34 2022

Måndag

Tisdag

Onsdag

Torsdag

Fredag

Lördag

Söndag

8-veckor
Online
 
8-veckor
Online
09.00-10.00
PilatesGrund 
 
11.00-11.45
BarnYoga 3-8 år
Jennie

10.15-11.15
Pensionär- Senior- 
LugnYoga

10.15-11.15
Mamma & Barn 
Träning 

11.00-11.45
YogaGrund 
Petra 

16.30-17.45
GravidYoga

17.15-18.00
TRX

16.30-17.45
YinYoga

16.00-17.00
Funktionell Styrka 
utomhus

18.15-19.30
Yoga Grund

18.15-19.45
Yoga Fortsättning

18.00-19.00
Pilates

16.00-17.00
8-veckor
kurs utomhus

NYHET!
After Workout
Happening
1 gång/månad
 

Denna vecka erbjuder vi Öppet Hus med GRATIS prova på klasser för helt nya. 

Klassbeskrivningar

Yoga 
På denna klass förklaras alla positioner (asanas) i detalj och korrektioner görs.
Klassen är baserade på Anusara yoga och dess universella "Principles of alignment" (grundprinciper i biomekanik).
Biomekanik är grunden - vi placerar kroppen optimalt i varje position för att sedan utforska och fördjupa positionen med andetaget och närvaro i kropp och sinne. Stor vikt läggs vid teknik, koncentration och inre fokus. På denna nivå behövs modet för att prova handstående, huvudstående, brygga och skulderstående. Klasserna inleds och avslutas med chanting (mantrasång). Varje klass avslutas med nedvarvning, yogisk djupavslappning (savasana) samt kort meditation (dhyana). 
Nivå:Nybörjare - Avancerad

YinYoga & Meditation
YinYoga som är en passiv yogaform, i motsats till våra andra yogaklasser som då är mer yang, som står för den dynamiska och aktiva formen av yoga.  Under en klass håller man positionerna i ca 3-20 minuter med helt avslappnade muskler. I Yin Yoga fokuserar man på kroppens bindväv, leder och ligament. Bindväv runt ben, leder och organ stretchas för att ge ökad rörlighet. Då positionerna hålls under en längre tid är Yin Yoga en bra närvaroträning, att vända uppmärksamheten inåt och att låta allt vara precis som det är. Yin yogan stillhet främjar utveckling, renar energi blockeringar och ökar cirkulationen. Yin Yoga är ett bra komplement till yang yoga/dynamisk yoga och är meditation med djupa stretchar där vi använder oss av positionen för att komma djupare in i kroppen och inte kroppen för att komma djupare in i positionen. 
FasciaYoga med bollar, block, rulle blandar vi in mer eller mindre i Yin övningarna.
Nivå:Nybörjare

Pilates
Pilates är en skonsam och effektiv träningsform för dig som vill ha en starkare, smidigare och mer välbalanserad kropp. Pilates stärker magen och stabiliserar därmed ryggraden. Tekniken ger bättre hållning, löser upp muskelspänningar och återger kroppen dess naturliga rörelsemönster, vilket ger en ökad känsla av välbefinnande. Pilates är en lugn och kontrollerad träningsform med både statiska och dynamiska rörelser. Rörelserna är metodiska och själen ges utrymme. Vi anpassar i gruppen och utefter nivå så gör vi Pilates på matta, med vikter, stor pilates boll, pilates rulle, pilates ring och TRX.  Pilates utövas med pilates strumpor på fötterna.
Nivå:Nybörjare - Avancerad

GravidYoga
Mycket händer i kroppen när ett nytt liv växer inom dig. Gravidyogan på preBALANS är helt anpassad efter graviditeten.
Vi arbetar med att stärka kroppen med lugna dynamiska rörelser tillsammans med andning. Vi fokuserar mycket på andning och avslappning som är bra förberedelser inför och under förlossningen. Yoga är ett utmärkt sätt att förbereda sig både fysiskt och känslomässigt under graviditeten, inför förlossning och det nya föräldraskapet. Gravidyogan passar både för dig som är nybörjare och för dig som redan tränat yoga innan. Välkommen efter graviditetsvecka 12.
Nivå: Nybörjare

Information

Du behöver förboka din plats HÄR  

Ta med dig egen matta
Det går att hyra matta till priset av 20 kr

 

Small Group
Tonvikten ligger på kroppens kärna (Core). Buk och ryggmuskulaturen kommer att få sig en riktig utmaning. Vi tränar flera muskler samtidigt i övningar som inkluderar stabilitet, balans, koordination, rörlighet,spänst och kondition. Träningen sker i cirkelfom. Ta med en handduk att ligga på, vattenflska. Träningen sker barfota i studion. Ta med en handduk och vattenflaska. 
Nivå:Nybörjare - Avancerad

PensionärsYoga
Yoga för seniorer & pensionärer är en lugn och mjuk yoga med fokus på andning, smidighet, balans och styrka helt anpassad efter dina egna förutsättningar. 
Effekterna av yogan stärker hela kroppen,sinnet och dess funktioner. Balansen och koordinationen mellan höger och vänster kroppshalva förbättras. Yogan ökar smidighet och rörlighet i muskulatur, leder och ligament. Ökad balans. Andningsövningar och avslappning tillsammans med den mjuka koncentrationen ger ett mera avslappnat sinne och djupare lugn. Detta kan också avspeglas i bättre sömnkvalitet och större stresstålighet. 
Nivå: Nybörjare

Mamma & Barn Träning
Mamma & Barn träningen är en kurs särskilt anpassad för dig som vill komma i form efter graviditet och förlossning. Vi har plockat det bästa från yoga, pilates och funktionell träning. Fokus ligger på bäckenbotten, buk- och ryggmuskulaturen. Barnet är med och du behöver inte tänka på barnvakt. Mamman tränar men har möjlighet att avbryta när det behövs för amning eller blöjbyte. Du som mamma bör ha genomgått efterkontroll, din bebis är från 6 veckor till krypålder.
Nivå: Nybörjare

Yoga med fria vikter
Ett Yogapassa för dig som är van utövare och kan grunderna i din yoga och nu är redo för nya utmaningar. Högt tempo som utmanar konditionen, bra core övningar och vi använder fria vikter för en ökad styrka, smidighet och roliga utmaningar. 
Nivå: Avancerad

TRX 
TRX är en revolutionerande metod där du använder din egen kroppsvikt som motvikt. Träningen passar allt från nybörjare till elit, då du enklet själv anpassar nivån på övningarna. Hela bålen (Core) är med hela tiden i alla övningar. En hand eller fot är i TRX  suspensen och resten av punkterna är i golvet. En fantastisk blandning av styrka, balans, koordination, flexibilitet, explosivitet, kondition och såklart core stabilitet. Det är som alltid små PT (personlig träning) grupper. TRX kommer gynna dig i din Yoga- och Pilatesträning. "Make your body your machine"!
Nivå: Avancerad