SommarSchema - Veckorna 25-33 2018

Nu är det dags att boka sig en plats till vårt populära Sommarkort.
Under veckorna 25-33 erbjuder vi ett SOMMARKORT som ger dig möjlighet att träna HUR myckt du vill och på VAD du vill under hela 9-veckor.
Detta kort är perfekt för dig som vill prova på våra olika träningsformer men är också toppen för dig som redan är biten och vill ha ännu mer:-)
Det är begränsat antal platser till varje klass och det går inte att förboka plats utan principen först till kvarn gäller...

Drop IN
Om du inte har SOMMARKORTET så går det också att komma som Drop IN, 200kr/klass

Erbjudande
-100kr för prova på första gången. 
-Kom 2 och betala för 1 
OBS! Gäller endast för dig som är helt ny på preBALANS 

PÅ SCHEMAT i Sommar

  • Yoga med fria vikter
  • StrandYoga
  • Pilates
  • MediYoga
  • TGF 
  • VinyasaYoga
  • TRX
  • Yoga
  • PowerWalk med fys, avslutas med Yoga
  • MorgonYoga
  • Yoga
  • Slackline
  • VinyasaYoga
  • AcroYoga 
  • SivanandaYoga
  • YinYoga


Vid fint väder håller vi våra klasser utomhus under bar himmel. Vi möts i studion om inte annat anges i schemat eller direkt på vår Facebook.
Vi har alltid yoga på stranden på lördag morgon om vädret tillåter annars är vi i studion. 
TGF är i Jordbodalen så vi möts där och PowerWalk klassen möts vi på strandprommenaden.

Nedan ser du aktellt Sommarschema som varirerar vecka för vecka. På schemat på förstasidan ser du vem som håller resepktive klass.

Läs noga igenom våra trivselregler inför första tillfället.
Läs klassbeskrivningarna nedan.

Klicka på "Boka-symbolen" här nedan för att boka ditt förmånliga Sommarkort och läsa mer information.

SommarSchema - Veckorna 25-33 2018

Vecka 25 2018

Måndag
18/6

Tisdag
19/6

Onsdag
20/6

Torsdag
21/6

Fredag
22/6

Lördag
23/6

Söndag
24/6
08.00-09.00
PowerWalk med fys
Yoga avslutning
08.30-09.30
Pilates
08.00-10.00
MidsommarYoga
OBS! Måste förbokas
VILODAG 08.30-10.00
StrandYoga
med frukost efter

18.00-19.00
Yoga med 
fria vikter

18.30-19.30
TRX
 

18.00-21.00
Workshop Backbends
OBS! Måste förbokas

17.00-19.00
GRATIS YOGA
Int. YogaDagen
I studion pga vädret


 

Vecka 26 2018

Måndag
25/6

Tisdag
26/6

Onsdag
27/6

Torsdag
28/6

Fredag
29/6

Lördag
30/6

Söndag
1/7
07.00-08.00
MorgonYoga
08.00-09.00
PowerWalk med fys
Yoga avslutning
08.30-10.00
StrandYoga
med frukost efter
 
VILODAG

17.30-19.00
Slackline
AcroYoga
Stadsparken
 

18.15-19.15
Pilates

18.30-20.00
VinyasaFlow
Power
 

17.00-18.00
TGF
Jordbodalen
 

Vecka 27 2018

Måndag
2/7

Tisdag
3/7

Onsdag
4/7

Torsdag
5/7

Fredag
6/7

Lördag
7/7

Söndag
8/7
07.00-08.00
MorgonYoga
08.30-09.30
Pilates
08.30-10.00
StrandYoga
med frukost efter
VILODAG

17.30-19.00
Slackline 
AcroYoga
Stadsparken


 

18.30-19.30
Yoga med fria vikter

18.00-20.00
Meditation 
GRATIS Wokshop
Måste förbokas på FB
17.00-18.00
TRX
 

Vecka 28 2018

Måndag
9/7

Tisdag
10/7

Onsdag
11/7

Torsdag
12/7

Fredag
13/7

Lördag
14/7

Söndag
15/7
08.00-09.00
Pilates
08.30-10.00
StrandYoga
med frukost efter
VILODAG
12.00-13.00
MediYoga

18.30-19.30
Pilates


19.00-20.30
YinYoga

 

18.00-19.30
Yoga

17.00-18.00
TGF
Jordbodalen

Vecka 29 2018

Måndag
16/7

Tisdag
17/7

Onsdag
18/7

Torsdag
19/7

Fredag
20/7

Lördag
21/7

Söndag
22/7
08.30-09.30
Pilates
08.00-09.00
PowerWalk
med fys
Yoga avslutning
08.30-10.00
StrandYoga
 
VILODAG
12.00-13.00
MediYoga

18.00-19.30
SivanandaYoga


 

18.15-19.45
Yoga


17.30-18.30
Pilates
17.00-18.00
TGF
 

Vecka 30 2018

Måndag
23/7

Tisdag
24/7

Onsdag
25/7

Torsdag
26/7

Fredag
27/7

Lördag
28/7

Söndag
29/7
08.00-09.00
MorgonYoga
VILODAG 08.30-10.00
SivanandaYoga
i studion
VILODAG
12.00-13.00
MediYoga

18.00-19.00
Pilates

18.15-19.30
Yoga med fria vikter
 

18.00-19.00
TRX

18.30-19.45
YinYoga
 

 

Vecka 31  2018

Måndag
30/7

Tisdag
31/7

Onsdag
1/8

Torsdag
2/8

Fredag
3/8

Lördag
4/8

Söndag
5/8
08.00-09.00
SivanandaYoga
VILODAG 09.00-10.30
YinYangYoga
08.30-10.00
StrandYoga
12.00-13.00
MediYoga

18.00-19.30
VinyasaYoga

17.00-18.30
VinyasaYoga

 

Vecka 32 2018

Måndag
6/8

Tisdag
7/8

Onsdag
8/8

Torsdag
9/8

Fredag
10/8

Lördag
11/8

Söndag
12/8
08.00-09.00
YinYangYoga
08.00-09.00
Pilates
08.30-10.00
StrandYoga
med frukost efter
VILODAG

18.15-19.15
Pilates

18.30-19.30
TRX

18.00-19.30
Yoga
17.00-18.00
TGF

Vecka 33 2018

Måndag
13/8

Tisdag
14/8

Onsdag
15/8

Torsdag
16/8

Fredag
17/8

Lördag
18/8

Söndag
19/8
07.00-08.00
MorgonYoga
08.00-09.00
Pilates
08.30-10.00
StrandYoga
med frukost efter
VILODAG

18.00-19.00
Pilates

18.30-19.45
YinYoga
17.00-18.00
TGF

Vi reserverar oss för eventuella ändringar i Sommarschemat.

Klassbeskrivningar

StrandYoga
Här varierar formen av Yoga så det blir en överraskning varje lördag morgon. 
Efter klassen äter vi en gemensam frukost. Vi möts nere på stranden mellan Sillen & Barfota, rakt nedanför de nya toaletterna. Beroende på tema, väder och vind så kan vi ibland vara precis söder om Kallis mot Kallis vägg där "badbollen" är. Viktigt du håller utkik på vår Facebook sida om det är dåligt väder för då lägger vi klassen i studion. Detta meddelas ca 30 min innan klassen då vädret ändras snabbt på morgonen.
Efter klassen går vi alla iväg och äter frukost ihop på någon av de närliggande caféerna och har vårt eftersnack.
Nivå: Nybörjare-Avancerad

Yoga med fria vikter - HIT
En kraftfull Yogaklass där Yogaposer, styrkeövningar med med fria vikter kombineras för att bygga styrka, och tona hela kroppen. Även konditionen utmanas på denna klass och rörligheten fördjupas med hjälp av vikterna. Ta med en svetthandduk.
Nivår: Nybörjare-Avancerad

Pilates
Pilates är en skonsam och effektiv träningsform för dig som vill ha en starkare, smidigare och mer välbalanserad kropp. Pilates stärker magen och stabiliserar därmed ryggraden. Tekniken ger bättre hållning, löser upp muskelspänningar och återger kroppen dess naturliga rörelsemönster, vilket ger en ökad känsla av välbefinnande. Pilates är en lugn och kontrollerad träningsform med både statiska och dynamiska rörelser. Rörelserna är metodiska och själen ges utrymme. 
Vi utgår från studion och vid fint väder lägger vi klassen utomhus. Vi anpassar i gruppen och utefter nivå så gör vi Pilates på matta, med vikter, stor pilates boll, pilates rulle, pilates ring och TRX. 
Nivå: Nybörjare-Avancerad

MorgonYoga
Att börja dagen med att yoga är det traditonella sättet att utöva yoga på. Du har glädje av effekten av yogan resten av dagen. 
Mjuka och lugna rörelser för att väcka kroppen optimalt. Varje session inleds och/eller avslutas med andningsövningar (pranayama). 
Nivå: Nybörjare-Avancerad

PowerWalk med Fys på vägen och yoga avslutning på bryggan
Vi möts på strandpromenaden precis mellan Sillen & Barfota ovanför nya toaletterna. Sen blir det PowerWalk med fysövningar påvägen och vi avslutar med yoga på byggan vid Kallis. Bra skor och sport-BH är att rekommendera.
Nivå: Nybörjare-Avancerad

VinyasaYoga
VinyasaYoga kallas ofta också Flow då det är smidiga övergångar mellan positionerna. En väldigt populär form av yoga. Varje rörelse i serien instrueras och guidas genom en in- eller utandning. Andningen är en viktig del att hela tiden röra sig med andningen som sin guide. 
En blandning av långsamt och snabbt och innehåller även avancerade poser, armbalanser, inversions och alla olika nivåer (kramas) för att utmanas på din nivå. 
Nivå: Nybörjare-Avancerad

YinYoga 
Yin yoga som är en passiv yogaform, i motsats till våra andra yogaklasser som då är mer yang, som står för den dynamiska och aktiva formen av yoga.  Under en klass håller man positionerna i ca 3-20 minuter med helt avslappnade muskler. I Yin Yoga fokuserar man på kroppens bindväv, leder och ligament. Bindväv runt ben, leder och organ stretchas för att ge ökad rörlighet. Då positionerna hålls under en längre tid är Yin Yoga en bra närvaroträning, att vända uppmärksamheten inåt och att låta allt vara precis som det är. Yin yogan stillhet främjar utveckling, renar energi blockeringar och ökar cirkulationen. Yin Yoga är ett bra komplement till yang yoga/dynamisk yoga och är meditation med djupa stretchar där vi använder oss av positionen för att komma djupare in i kroppen och inte kroppen för att komma djupare in i positionen. 
Nivå: Nybörjare-Avancerad

SivanandaYoga
SivanandaYoga var en av de första yogaformerna som blev populära i västvärlden. Med ett djupt holistiskt perspektiv, där man har fem grundstenar: asanas, andning, avslappning, vegetarisk diet och meditation (där positivt tänkande ingår). Varje yogaklass är baserad på tolv positioner, som stimulerar de olika energiområdena (chakra) i kroppen och avslutningsvis blir eleven vägledd i en metodisk avslappning.
Nivå: Nybörjare-Avancerad

TRX
TRX är en revolutionerande metod där du använder din egen kroppsvikt som motvikt. Träningen passar allt från nybörjare till elit, då du enklet själv anpassar tyngden på övningarna. Hela bålen (Core) är med hela tiden i alla övningar. Vi utgår från Pilates pricinper som grunder och övningarna är sedan basövningar från traditionell styrketräning. Ett roligt men också utmanande redskap. Här utmanast styrka, rörlighet, smidighet och konditionen. Tränignen sker barfota. Du behöver ta med dig din yogamatta och om du inte har någon så finns det att hyra för 20 kr i studion. Ta också med Vattenflaska och handduka.
Nivå: Nybörjare-Avancerad

Slackline & AcroYoga
Med Slackline tränar du balans, styrka och 100% core på ett glädjefyllt sätt. Efter hand lägger vi in mer yogaövninga på slacklinen. 
Några jobbar på linan och resten med AcroYoga. Vi värmer gemensamt upp med Yoga grunder och fys.
Nivå: Nybörjare-Avancerad

Yoga
AnusaraYoga insp klas. Anusara betyder på sanskrit ”att flöda med grace”, ”följa flödet” och “att följa ditt hjärta”. Anusara Yoga är ett kraftfullt Hatha Yoga-system som förenar Tantrisk filosofi att se det inneboende goda inom och runt omkring oss. Det är en fysiskt utmanande, dynamisk yogaform där vi jobbar med Hatha yogans stora variation på positioner som gör din kropp rörligare och starkare. Med Anusara Yogans principer kommer du att upptäcka att din kropp kan och orkar mer än du tror! Detta är en av preBALANS grundkläggande Yogaformer som vi till Sensommaren/Hösten erbjuder i både Grund- & Fortsättningskurser.
Vi utgår från studion och vid fint väder lägger vi klassen utomhus.
Nivå: Nybörjare-Avancerad

TGF
Tonvikten ligger på kroppens kärna (Core). Buk och ryggmuskulaturen kommer att få sig en riktig utmaning.
Vi tränar flera muskler samtidigt i övningar som inkluderar stabilitet, balans, koordination, rörlighet,spänst och kondition.
Uppvärmingen består av olika funktionella övningar, jogg och varieras varje gång. 
Nivå: Nybörjare-Avancerad