Midvinterschema - Veckorna 52 2018 - 3 2019

Nu är bokningen till vårt populära Midvinterkort öppen och det fungerar precis som vårt Sommarkort. Under veckorna 52-3 erbjuder vi ett MIDVINTERKORT  som ger dig möjlighet att träna HUR myckt du vill och på VAD du vill under en hel månad. 
Detta kort är perfekt för dig som vill prova på våra olika träningsformer men är också toppen för dig som redan är biten och vill träna mer och intensivare en period.

Drop IN
Om du inte har MIDVINTERKORTET så går det också att komma som Drop IN.
100 kr prova på första gången
Kom 2 betala för 1 
200 kr/klas därefter

Läs noga igenom våra trivselregler inför första tillfället.

Klicka på "Boka-symbolen" här nedan, så kan du läsa mer specifikt om kurserna och se pris, lärare och annat att tänka på. Här kan du också göra din bokning.

Midvinterschema - Veckorna 52 2018 - 3 2019

Vecka 52 2018 24 december - 30 december

Måndag
24/12

Tisdag
25/12

Onsdag
26/12

Torsdag
27/12

Fredag
28/12

Lördag
29/12

Söndag
30/12
06.30-08.30
Happeningklass
JulotteYoga
Petra
Förbokas!
08.00-09.30
VinyasaFlow 
Martina
10.00-11.00
Mamma & Barn Träning
Petra
VILODAG 10.00-11.30
SivanandaYoga
Akiko

11.30-12.30
LugnYoga
Petra

17.00-18.30
YinYoga Detox
Petra

16.00-17.00
Pilates
Petra

18.30-20.00
VinyasaFlowYoga
Martina
17.00-18.00
TGF
Petra

V.1 2019 31 december - 6 januari

Måndag
31/12

Tisdag
1/1

Onsdag
2/1

Torsdag
3/1

Fredag
4/1

Lördag
5/1

Söndag
6/1
06.30-07.30
SivanandaYoga 
Akiko
10.00-11.00
Mamma & Barn Träning
Petra
09.00-10.30
VinyasaYoga
Rebecka
Gott Nytt TräningsÅr
2019

11.00-12.00
LugnYoga
Petra

10.00-11.30
SivanandaYoga 
Akiko

17.00-18.00
Dans med
Hållningsprinciper
Ella

18.15-19.15
Pilates
Petra

18.30-20.00
VinyasaFlowYoga
Petra
17.00-18.30
Yoga med Vikter
Petra

V.2 2019 7 januari - 13 januari

Måndag
7/1

Tisdag
8/1

Onsdag
9/1

Torsdag
10/1

Fredag
11/1

Lördag
12/1

Söndag
13/1
10.30-11.30
BasalKroppskännedom
Ella
10.00-11.00
Mamma & Barn Träning
Petra
06.30-07.30
SivanandaYoga
Akiko
09.00-10.30
VinyasaYoga
Rebecka
12.00-13.00
MedicinskYoga
Ella

18.15-19.15
Pilates
Petra

10.00-11.30
SivanandaYoga
Akiko

18.15-19.15
Pilates
Petra

17.00-18.30
Fascia- YinYoga
Petra

19.00-20.00
Dans med
Hållningsprinciper
Ella

18.30-20.00
VinyasaFlowYoga
Martina
17.00-18.00
TGF
Petra

V.3 2019 14 januari - 20 januari

Måndag
14/1

Tisdag
15/1

Onsdag
16/1

Torsdag
17/1

Fredag
18/1

Lördag
19/1

Söndag
20/1
10.30-11.30
BasalKroppskännedom
Ella
10.00-11.00
Mamma & Barn Träning
Petra
06.30-07.30
SivanandaYoga
Akiko
09.00-10.30
VinyasaYoga
Rebecka
12.00-13.00
MedicinskYoga
Ella

10.00-11.30
SivanandaYoga
Akiko

18.30-20.00
VinyasaYoga
Rebecka

17.30-19.00
Fascia- YinYoga
Petra

18.15-19.15
Pilates
Petra 

18.30-20.00
VinyasaFlowYoga
Martina
17.00-18.30
Yoga med Vikter
Petra

Klassbeskrivningar

Yoga med fria vikter - HIT
En kraftfull Yogaklass där Yogaposer, styrkeövningar med med fria vikter kombineras för att bygga styrka, och tona hela kroppen. Även konditionen utmanas på denna klass och rörligheten fördjupas med hjälp av vikterna. Ta med en svetthandduk och vattenflaska. 
Nivår: Medel - Avancerad

Pilates
Pilates är en skonsam och effektiv träningsform för dig som vill ha en starkare, smidigare och mer välbalanserad kropp. Pilates stärker magen och stabiliserar därmed ryggraden. Tekniken ger bättre hållning, löser upp muskelspänningar och återger kroppen dess naturliga rörelsemönster, vilket ger en ökad känsla av välbefinnande. Pilates är en lugn och kontrollerad träningsform med både statiska och dynamiska rörelser. Rörelserna är metodiska och själen ges utrymme. Vi anpassar i gruppen och utefter nivå så gör vi Pilates på matta, med vikter, stor pilates boll, pilates rulle, pilates ring och TRX.  Pilates utövas med pilates strumpor på fötterna.
Nivå: Nybörjare - Avancerad

VinyasaFlowYoga
En flödande dynamisk och utmanande klass där positioner länkas samman i ett flöde. Extra fokus på övningar där vi bygger styrka. 
Klassen avslutas med sittande asanas och vila.
Nivå: Nybörjare - Avancerad

TGF - "Thank God it`s Fiday" 
Tonvikten ligger på kroppens kärna (Core). Buk och ryggmuskulaturen kommer att få sig en riktig utmaning. Vi tränar flera muskler samtidigt i övningar som inkluderar stabilitet, balans, koordination, rörlighet,spänst och kondition. Träningen sker i cirkelfom. Ta med en handduk att ligga på, vattenflska, vattenflaska. Träningen sker barfota. 
Nivå: Nybörjare - Avancerad

VinyasaYoga
VinyasaYoga kallas ofta också Flow då det är smidiga övergångar mellan positionerna. En väldigt populär form av yoga. Varje rörelse i serien instrueras och guidas genom en in- eller utandning. Andningen är en viktig del att hela tiden röra sig med andningen som sin guide. 
En blandning av långsamt och snabbt och innehåller även avancerade poser, armbalanser, inversions och alla olika nivåer (kramas) för att utmanas på din nivå. 
Nivå: Nybörjare - Avancerad

Yin- FasciaYoga 
YinYoga som är en passiv yogaform, i motsats till våra andra yogaklasser som då är mer yang, som står för den dynamiska och aktiva formen av yoga.  Under en klass håller man positionerna i ca 3-20 minuter med helt avslappnade muskler. I Yin Yoga fokuserar man på kroppens bindväv, leder och ligament. Bindväv runt ben, leder och organ stretchas för att ge ökad rörlighet. Då positionerna hålls under en längre tid är Yin Yoga en bra närvaroträning, att vända uppmärksamheten inåt och att låta allt vara precis som det är. Yin yogan stillhet främjar utveckling, renar energi blockeringar och ökar cirkulationen. Yin Yoga är ett bra komplement till yang yoga/dynamisk yoga och är meditation med djupa stretchar där vi använder oss av positionen för att komma djupare in i kroppen och inte kroppen för att komma djupare in i positionen. 
FasciaYoga med bollar, block, rulle blandar vi in mer eller mindre i Yin övningarna.
Nivå: Nybörjare - Avancerad

MedicinskYoga (MediYoga)
Medicinsk yoga är utvecklad under klinisk/terapeutisk arbete, som forskas på och används inom svensk sjukvård där alla utbildade lärare har medicinska kunskaper. Syftet med Medicinsk Yoga är att hjälpa människor att reducera stress, sänka blodtrycket och göra kroppens muskler mer starka och flexibla- vilket ofta är inblandat i de flesta kroppsliga obalanser och smärtor. Verkar samtidigt på flera nivåer - den kroppsliga, endokrina och mentala. Riktar sig till patientgrupper med kronisk ryggvärk, spänningshuvudvärk, fibromyalgi, depression, utmattningssyndrom, stress m.m.
Nivå: Nybörjare - Avancerad

Dans - Kroppskännedom med Dans & Hållningsskola 
"Rör dig fritt, upptäck dina möjligheter"
Via olika övningar och ditt eget unika sätt att röra dig till musik, som härrör från de flesta musikgenren, bygger du upp din kroppskännedom, förbättrar din hållning, stabilitet och balans. Samtidigt är det en rolig och befriande motion, som skapar ett mentalt välbefinnande och emotionell avspänning. Riktar sig till alla:unga och äldre, besvärsfria och med kroppsliga besvär av alla slag. Även som stresshantering och jag-stärkande aktivitet.
Nivå: Nybörjare - Acancerad

SivanandaYoga
SivanandaYoga var en av de första yogaformerna som blev populära i västvärlden. Med ett djupt holistiskt perspektiv, där man har fem grundstenar: asanas, andning, avslappning, vegetarisk diet och meditation (där positivt tänkande ingår). Varje yogaklass är baserad på tolv positioner, som stimulerar de olika energiområdena (chakra) i kroppen och avslutningsvis blir eleven vägledd i en metodisk avslappning.
Nivå: Nybörjare - Avancerad

BasalKroppskännedom (BK)
Träningen utförs genom enkla rörelseövningar, som är anpassade efter människans anatomiska förutsättningar och rörelsemönster. Målet är att locka fram det mest optimala, grundläggande och funktionella sättet att använda kroppen.Bk används inom ett flertal områden. Vetenskapliga studier och klinisk erfarenhet visar att metoden har bra effekt vid te.x. långvarig smärta, stressrelaterade besvär och olika psykiska symtom som ångest, oro, nedstämdhet. Kan även användas i förebyggande syfte och som återhämtning vid stress.
Metoden passar därför ett stort antal människor med olika förutsättningar och behov, oavsett om målet är att återställa, bibehålla eller förbättra god hälsa.
Nivå: Nybörjare - Avancerad