Midvinterschema - Veckorna 51 - 3 2017/2018

Nu är det dags att boka sig en plats till vårt populära Midvinterkort..
Under veckorna 51-3 erbjuder vi ett MIDVINTERKORT som ger dig möjlighet att träna HUR myckt du vill och på VAD du vill under hela 11-veckor.
Detta kort är perfekt för dig som vill prova på våra olika träningsformer men är också toppen för dig som redan är biten och vill ha ännu mer:-)
Det är begränsat antal platser till varje klass och det går inte att förboka plats utan principen först till kvarn gäller...
Om du inte har MIDVINTERKORTET går det också att komma som Drop IN, 200 kr kontant/klass.
Du som har MIDVINTERKORTET har förtur till platser!


PÅ SCHEMAT 
Funktionell Styrka 
TRX - TRX Pilates, TRXYoga, TRX BodyBlast
Pilates
Yoga med vikter - NYHET!
YinYoga & Meditation
PranaFlowYoga
AnusaraYoga
SamaYoga 
VinyasaYoga
Meditation & Pranayam
Yoga Express
m.m.

Läs noga igenom våra trivselregler inför första tillfället.
Läs klassbeskrivningarna nedan.

Midvinterkort veckorna 51-3 2017/2018

Vecka 51 2017

Måndag

Tisdag

Onsdag

Torsdag

Fredag

Lördag

Söndag
09.00-10.30
VinyasaYoga
07.00-08.30
Julotta
SamaYoga

12.00-12.45
Yoga Express

18.00-19.30 
Yoga
 

18.30-19.30
Pilates

 

17.00-18.00
TRX


17.00-18.00
Funktionell Styrka
 
19.30-20.00
Meditation & Pranayan
19.00-20.30
Yin Yoga
&
Meditation

Vecka 52 2017

Måndag

Tisdag

Onsdag

Torsdag

Fredag

Lördag

Söndag
10.00-11.30
FasciaYoga 
&
Meditation
09.00-10.30
VinyasaYoga
09.00-10.30
Nyårs
PranaFlowYoga

17.00-18.00
Yoga med vikter
18.30-19.30
Pilates
19.00-20.30
YinYoga 
&
Meditation
17.00-18.00
Funktionell Styrka

Vecka 1 2018

Måndag

Tisdag

Onsdag

Torsdag

Fredag

Lördag

Söndag
09.00-10.30
VinyasaFlow

16.30-18.00
PranaFlowYoga

17.00-18.00
Yoga med vikter

18.00-19.00
Pilates
 

18.30-20.00
YinYoga
&
Meditation
 

18.00-19.30
SamaYoga

17.00-18.00
TRX
 

Vecka 2 2018 - Öppet Hus veecka - GRATIS prova på för HELT nya deltagare

Måndag

Tisdag

Onsdag

Torsdag

Fredag

Lördag

Söndag
08.00-09.00
Pilates
09.00-10.30
VinyasaYoga


 


16.30-17.30
TRX
 

17.00-18.30
Yoga
 

17.00-18.00
Funktonell Styrka
 
16.30-18.00
PranaFlow
18.00-19.00
Pilates
18.00-19.30
YinYoga
&
Meditation
18.30-20.00
Yoga med Vikter

Vecka 3 2018

Måndag

Tisdag

Onsdag

Torsdag

Fredag

Lördag

Söndag
09.00-10.30
VinyasaYoga

17.30-18.30
TRX
17.00-18.00
Funktionell Styrka
 
16.30-18.00
PranaFlowYoga

18.00-19.30
YinYoga
&
Meditation
 

18.30-19.30
Pilates

18.00-19.30
Yoga med Vikter


 

Vi reserverar oss för eventuella ändringar i Sommarschemat.

Klassbeskrivningar (vi håller på att uppdatera...)

SamaYoga
En integrering av Hatha yoga, Kriyas och hjärtöppnande mantras. Sama Yoga instrueras och lärs ut med kärlek för att uppmuntra till djup acceptans av sig själv. Utgår ifrån att vi redan är fullkomliga och perfekta som vi är och att där inte finns någon strävan. Rötterna finns i Vedanta filosofin.
Vi utgår från studion och vid fint väder lägger vi klassen utomhus.
Nivå: Nybörjare-Avancerad

Pilates
Pilates är en skonsam och effektiv träningsform för dig som vill ha en starkare, smidigare och mer välbalanserad kropp. Pilates stärker magen och stabiliserar därmed ryggraden. Tekniken ger bättre hållning, löser upp muskelspänningar och återger kroppen dess naturliga rörelsemönster, vilket ger en ökad känsla av välbefinnande. Pilates är en lugn och kontrollerad träningsform med både statiska och dynamiska rörelser. Rörelserna är metodiska och själen ges utrymme. 
Vi utgår från studion och vid fint väder lägger vi klassen utomhus. Vi anpassar i gruppen och utefter nivå så gör vi Pilates på matta, med vikter, stor pilates boll, pilates rulle, pilates ring. 
Nivå: Nybörjare-Avancerad

VinyasaYoga

FasciaYoga och Meditation

Meditation och Pranayam


YinYoga & Meditation, Fasciarelease, RestoretiveYoga
Yin yoga som är en passiv yogaform, i motsats till våra andra yogaklasser som då är mer yang, som står för den dynamiska och aktiva formen av yoga.  Under en klass håller man positionerna i ca tre-20 minuter med helt avslappnade muskler. I Yin Yoga fokuserar man på kroppens bindväv, leder och ligament. Bindväv runt ben, leder och organ stretchas för att ge ökad rörlighet. Då positionerna hålls under en längre tid är Yin Yoga en bra närvaroträning, att vända uppmärksamheten inåt och att låta allt vara precis som det är. Yin yogan stillhet främjar utveckling, renar energi blockeringar och ökar cirkulationen. Yin Yoga är ett bra komplement till yang yoga/dynamisk yoga och är meditation med djupa stretchar där vi använder oss av positionen för att komma djupare in i kroppen och inte kroppen för att komma djupare in i positionen. Några av klasserna kombinerar vi med Meditation, Fasciarelease som är med triggerbollar, block eller liknadne eller en skön RestoretiveYoga pose avslutning. 
Vi utgår från studion och vid fint väder lägger vi klassen utomhus.
Nivå: Nybörjare-Avancerad

TRX
TRX är en revolutionerande metod där du använder din egen kroppsvikt som motvikt. Träningen passar allt från nybörjare till elit, då du enklet själv anpassar nivån på övningarna. Hela bålen (Core) är med hela tiden i alla övningar. Vi utgår från Pilates pricinper och Pilates övningar. Ett roligt men också utmanande redskap. 
Denna klass är i studion. 
Nivå: Nybörjare-Avancerad

PranaFlowYoga
En energisk och kreativ yoga form där musik har en stor betydelse för rytm, flöde och känsla.
Prana: "den universella källan andetag, livsenergi och medveten intelligens - som navigera källa yoga och vitala liv". Omfamnar flödet och tilllåter PRANA att guida dig. En evolutionär metod för förkroppsligade omvandling och strålande hälsa att odla inre och yttre styrka och smidighet, skicklighet och intuition, vital energi, och avslappning. Aktivering och receptivitet genom balanserade och kreativa sekvenser (vinyasas) som en katalysator för att omvandla gamla mönster och paradigm i kropp, själ. Upptäck styrkan och kreativitet  genom att befria det naturliga flödet  genom bland annat rörelse, musik, ljud, bildkonst och poesi. 
Vi utgår från studion och vid fint väder lägger vi klassen utomhus.
Nivå: Nybörjare-Avancerad

Yoga
AnusaraYoga insp klas. Anusara betyder på sanskrit ”att flöda med grace”, ”följa flödet” och “att följa ditt hjärta”. Anusara Yoga är ett kraftfullt Hatha Yoga-system som förenar Tantrisk filosofi att se det inneboende goda inom och runt omkring oss. Det är en fysiskt utmanande, dynamisk yogaform där vi jobbar med Hatha yogans stora variation på positioner som gör din kropp rörligare och starkare. Med Anusara Yogans principer kommer du att upptäcka att din kropp kan och orkar mer än du tror! Detta är en av preBALANS grundkläggande Yogaformer som vi till Sensommaren/Hösten erbjuder i både Grund- & Fortsättningskurser.
Vi utgår från studion och vid fint väder lägger vi klassen utomhus.
Nivå: Nybörjare-Avancerad