ÖPPET HUS SCHEMA VECKA 34 2018

Måndag

Tisdag

Onsdag

Torsdag

Fredag

Lördag

Söndag
10.30-11.30
BasalKroppskännedom
(BK)

08.30-09.30
Pilates Mix

10.00-11.00
Mamma & Barn
träning

09.00-10.30
VinyasaYoga

10.00-11.30
SivanandaYoga
12.00-13.00
MedicinskYoga
10.00-11.00
Mamma & Barn träning
11.30-12.30
Lugn Senior- PensionärsYoga


 


 

17.00-18.15
GravidYoga

18.00-19.30
Yoga Fortsättning

18.00-19.15
Yoga Grund

18.00-19.30
VinyasaFlow

17.00-18.00
FunktionellSyrka

18.45-19.45
Pilates Grund

19.45-21.00
Yin Yoga & Meditation

19.45-20.45
Pilates Fortsättning

19.45-20.45
Dans som träning

Denna vecka är det Öppet Hus med GRATIS prova på klasser hela veckan för HELT nya deltagare som aldrig tidigare varit på preBALANS.
Det är ingen förbokning av plats utan  det är principen först till kvarn som gäller... Se nedan vad som gäller för att få GRATIS komma och prova på! 

Klassbeskrivningar

Yoga - AnusaraYoga insp klasser 
En fysisk utmanande, dynamisk yogaform där vi jobbar med Hatha yogans stora variation av positioner som gör din kropp rörligare och starkare. Med Anusara Yogans hållningsprinciper kommer du att upptäcka att din kropp kan och orkar mer än du tror! Anusara Yogan syftar till att öppna upp din kreativitet, kraft, energi och ditt hjärta för att få tillgång till den unika kraft som finns inom oss alla. Anusara Yoga betyder på sanskrit "att flöda med Grace", och att följa sitt hjärta.  En dynamisk yoga form där positionerna hålls lite längre och varje klass innehåller också ett filosofiskt tema. Sköna bekväma gärna åtsittande kläder är att rekommendera och träningen sker barfota. Nivå: 1-3 (nybörjare - fortsättare)

YinYoga & Meditation med Fascia release
Yin Yoga är ett komplement till dynamisk yoga (Yang) som kan utövas av alla. Ett fåtal olika positioner hålls passivt under en längre period. På så sätt stretchas bindväven runt ben, leder och organ vilket gör att såväl rörlighet som smidighet ökar, samtidigt som kroppens energikanaler påverkas. Då vi håller positionerna längre än vad vi är vana vid, finns mer tid för reflektion, eftertanke och närvaroträning. Djupgående stretching (fascia/bindväv) med bollar, block samt meditation ingår i dessa klasser. Nivå: 1-3 (Nybörjare - fortsättare)


Pilates 
Hela kroppen tränas men tonvikten ligger på ryggraden "hållningsträning". Vi utgår från pilates grundprinciper: andning, centrering, kontroll, koncentration, precision, och flytande rörelse. Långsamma metodiska rörleser med fokus på bålen (mage/rygg).  Passar utmärkt även för dig med ryggproblematik eller för dig som senior men även för dig som önskar förebygga ryggproblem eller vill få bra hållningsträning. Vi använder matta, ring, rulle, viktbollar, små- & stora bollar. Bekväma gärna åtsittande kläder med endast strumpor på fötterna. OBS! Inga löparkläder med dragkedjor eller liknande som förstör vår utrustning.
Nivå: 1-3 (Nybörjare - fortsättare)

VinyasYoga
Vinyasa, also called flow because of the smooth way that the poses run together, is one of the most popular contemporary styles of yoga.. Each movement in the series is cued by an inhalation or an exhalation of the breath. The breath is given primacy, acting as an anchor as you move from one pose to the next. Expect to move, sometimes vigorously, from pose to pose. The class has a balance between fast or slow, includes advanced poses, arm balances, inversions and all the steps (kramas) to progress into challenging poses. It is very alignment-oriented  and core awareness class. With the approach of flowing from the ground up and from the center out in all directions. Includes some warm-ups at the beginning, pranayama, mantra, meditation and savasana.  Nivå: 1-3 (Nybörjare - fortsättare)

Hållningsträning med Dans



 

VIKTIG INFORMATION!
Du har väl följt stegen nedan för att delta på Öppet hus veckan med gratis prova på? Om inte, gör det snarast möjligt, så att även du får prova på helt GRATIS

1. Klicka i att du "Kommer" på FB eventet
2. Gilla vår FB sida
3. Dela eventet på din FB logg
4. Grattis, du får nu delta helt GRATIS på alla våra klasser under Öppet Hus

Observera! Gratis prova på gäller endast för dig som aldrig tidigare varit hos oss

Funktionell Styrka 
Stabiliserande övningar för bål, skuldror samt knän. Buk- och ryggmuskulaturen kommer att få sig en riktig utmaning. Vi tränar flera muskler samtidigt i övningar som inkluderar stabilitet, balans, kordination, rörlighet och spänst. Funktionell träning innebär att du tränar i naturliga röreler och bygger upp en styrka som du kan utnyttja i vardagen. Träningen sker i cirkelform och vi använder oss av redskap som TRX, boll, balansrulle, hantlar, gummiband, medicinboll, kettlebell, sandsäckar, bosu samt mindre viktbollar. Träningen sker barfota. Ta med handduk stor att ligga på och vattenflaska samt egen matta när vi kör TRX klass. OBS! Inga löparkläder med dragkedjor eller liknande som förstör vår utrustning. Några klasser kommer vara enbart TRX och några är mixade. Nivå: 1-3 (Nybörjare - fortsättare)

Lugn Senior- & PensionärsYoga
Yoga för seniorer är en lugn och mjuk yoga med fokus på andning, smidighet, balans och styrka helt anpassad efter dina egna förutsättningar. Effekterna av yogan stärker hela kroppen,sinnet och dess funktioner. Balansen och koordinationen mellan höger och vänster kroppshalva förbättras. Yogan ökar smidighet och rörlighet i muskulatur, leder och ligament. Ökad balans. Andningsövningar och avslappning tillsammans med den mjuka koncentrationen ger ett mera avslappnat sinne och djupare lugn. Detta kan också avspeglas i bättre sömnkvalité och större stresstålighet. Nivå: 1-3 (Nybörjare - fortsättare)

VinyasaFlowYoga


BasalKroppskännedom (BK)



MedicinskYoga (MediYoga)



SivanandaYoga