ÖPPET HUS SCHEMA VECKA 3 2019

Måndag
14/1

Tisdag
15/1

Onsdag
16/1

Torsdag
17/1

Fredag
18/1

Lördag
19/1

Söndag
20/1
10.30-11.30
Basal
Kroppskännedom
Ella
06.30-07.30
SivanandaYoga
Akiko
VILODAG
12.00-13.00
MedicinskYoga
Ella

10.00-11.30
SivanandaYoga
Akiko

18.30-20.00
VinyasaYoga
Rebecka

18.15-19.15
Pilates
Petra 

17.00-18.30     
Yoga med Vikter 
Petra
17.00-18.00     
TGF

Denna vecka är det Öppet Hus med GRATIS prova på klasser hela veckan för HELT nya deltagare som aldrig tidigare varit på preBALANS.
Det är ingen förbokning av plats utan  det är principen först till kvarn som gäller... Se nedan vad som gäller för att få GRATIS komma och prova på! 

Klassbeskrivningar

MedicinskYoga (MediYoga)
MedicinskYoga (MediYoga)
Medicinsk yoga är utvecklad under klinisk/terapeutisk arbete, som forskas på och används inom svensk sjukvård där alla utbildade lärare har medicinska kunskaper. Syftet med Medicinsk Yoga är att hjälpa människor att reducera stress, sänka blodtrycket och göra kroppens muskler mer starka och flexibla- vilket ofta är inblandat i de flesta kroppsliga obalanser och smärtor. Verkar samtidigt på flera nivåer - den kroppsliga, endokrina och mentala. Riktar sig till patientgrupper med kronisk ryggvärk, spänningshuvudvärk, fibromyalgi, depression, utmattningssyndrom, stress m.m.

VinyasaYoga
VinyasaYoga kallas ofta också Flow då det är smidiga övergångar mellan positionerna. En väldigt populär form av yoga. Varje rörelse i serien instrueras och guidas genom en in- eller utandning. Andningen är en viktig del att hela tiden röra sig med andningen som sin guide. 
En blandning av långsamt och snabbt och innehåller även avancerade poser, armbalanser, inversions och alla olika nivåer (kramas) för att utmanas på din nivå. 

TGF
Stabiliserande övningar för bål, skuldror samt knän. Buk- och ryggmuskulaturen kommer att få sig en riktig utmaning. Vi tränar flera muskler samtidigt i övningar som inkluderar stabilitet, balans, kordination, rörlighet och spänst. Funktionell träning innebär att du tränar i naturliga röreler och bygger upp en styrka som du kan utnyttja i vardagen.
Träningen sker i cirkelform och vi använder oss av redskap som TRX, boll, balansrulle, hantlar, gummiband, medicinboll, kettlebell, sandsäckar, bosu samt mindre viktbollar. Träningen sker barfota. Ta med handduk stor att ligga på och vattenflaska samt egen matta när vi kör TRX klass. OBS! Inga löparkläder med dragkedjor eller liknande som förstör vår utrustning. 

VIKTIG INFORMATION!
Du har väl följt stegen nedan för att delta på Öppet hus veckan med gratis prova på? Om inte, gör det snarast möjligt, så att även du får prova på helt GRATIS

1. Klicka i att du "Kommer" på FB eventet
2. Gilla vår FB sida
3. Dela eventet på din FB logg
4. Grattis, du får nu delta helt GRATIS på alla våra klasser under Öppet Hus

Observera! Gratis prova på gäller endast för dig som aldrig tidigare varit hos oss

SivanandaYoga 
SivanandaYoga var en av de första yogaformerna som blev populära i västvärlden. Med ett djupt holistiskt perspektiv, där man har fem grundstenar: asanas, andning, avslappning, vegetarisk diet och meditation (där positivt tänkande ingår). Varje yogaklass är baserad på tolv positioner, som stimulerar de olika energiområdena (chakra) i kroppen och avslutningsvis blir eleven vägledd i en metodisk avslappning.